روابط عمومی و اموربین‌الملل استانداری تهران پیرو انتشار خبری در خصوص زمین خواری تعاونی مسکن وزارت کشور، ضمن غیرواقعی خواندن محتوای خبر، توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی مطرح می‌کند.

زمین‌خواری توسط تعاونی مسکن وزارت کشور تکذیب شد

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، متن توضیح به این شرح است:

با عنایت به مطالب درج شده در بیست وچهارم مردادماه مبنی بر زمین‌خواری توسط تعاونی مسکن وزارت کشور، بدینوسیله اعلام می‌شود خبر درج شده کلی گویی مخدوش و فاقد سندیت لازم است.

همچنین لازم به ذکر است به نظر می‌رسد هدف از انعکاس خبر فوق اراضی تعاونی مسکن کارکنان محترم وزارت کشور در دولت‌های نهم و دهم در روستای محمودیه است و البته نشانگر آن است که در دولت یازدهم در این رابطه هیچ اقدامی صورت نگرفته است و به نکات زیر اشاره می‌شود:

اراضی موصوف در محدوده قانونی روستای محمودیه واقع شده است و تابع طرح هادی روستایی است.

اراضی موصوف ملی و دولتی نبوده و از اشخاص حقیقی خریداری شده است.

روستای مذکور در زمان دولت دهم مجوز برگزاری انتخابات شورای روستا دریافت نموده و انتخابات برگزار شده نیز با نظارت مجلس محترم شورای اسلامی بوده است و سپس دهیاری تاسیس شده و همه اقدامات با رعایت مقررات قانون دهیاری های کشور انجام شده است.

در زمان دولت تدبیر و امید بر اساس دستور وزیر محترم کشور و استانداری تهران ستاد ساماندهی و مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز و جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی متشکل از 38 مدیر ارشد استان اعم از دستگاههای قضایی ،امنیتی ،انتظامی و اجرایی تشکیل شده است که این ستاد با تصویب 25 مصوبه لازم الاجرا فقط در سطح شهرستان دماوند علاوه بر جلوگیری از ساخت و سازغیر مجاز و تصرف غیر قانونی از طریق عوامل اجرایی نسبت به آزاد سازی حدود 200 هکتار از ارضی ملی و دولتی و تخریب بیش از 840 واحد مسکونی ، تجاری و صنعتی اقدام نموده و روزانه موضوعات اینچنینی رصد شده و برخورد قاطع با متخلفین به عمل خواهد آمد.

همچنین برای ساماندهی امور و نظارت جدی و اطلاع رسانی به موقع ،ستاد ساماندهی هر 15 روز یکبار در حوزه معاونت امور عمرانی استانداری تهران تشکیل می شود.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران پس از جواب به این رسانه در پایان تقاضا کرد: بار دیگر به تمامی رسانه‌های کشور توصیه می‌شود قبل از انتشار مطالب نسبت به کسب اطلاع دقیق و کافی در انعکاس واقعیتهای تلاشهای دولت خدمتگذار یاریگر باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.