قدس آنلاین - ایلام: معاون سیاسی – امنیتی استاندار ایلام گفت: موضوع اربعین به یک مساله فرا ملی تبدیل شده و همه باید تلاش کنیم تا با برگزاری باشکوه آن اقتدار تشیع را بیش از پیش در منطقه بحران زده خاورمیانه به نمایش بگذاریم.

کنگره اربعین مسأله ای فرا ملی است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حسین کلانتری در نشست ستاد اربعین با اشاره به حجم بسیار زیاد تردد زوار در ایام اربعین از استان ایلام و مرز بین المللی مهران و با بیان اینکه امکانات استان های کشور باید برای برگزاری باشکوه کنگره عظیم اربعین بکارگیری شود، اظهارداشت: بدون شک اکتفا کردن به امکانات استان هایی همچون ایلام با توجه به کمبود زیرساخت های منطقه پذیرفتنی نیست و مسوولان ارشد کشور باید همه استان ها را در این امر خطیر و بسیار مهم که با حیثیت جهان اسلام و مکتب تشیع سر و کار دارد، بسیج کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شهرداری تهران در خدمات رسانی به زائران پیشتاز بود که شایسته قدردانی است و امیدواریم سایر ارگان ها نیز با احساس مسوولیت بیشتر وظیفه خود را انجام دهند، افزود: وظایف اعضای کمیته های مختلف عضو ستاد مشخص شده و باید مسوولان هر کمیته با حضور در مرکز زمینه جذب اعتبارات ملی را فراهم کنند، چرا که 83 درصد منابع در اختیار مسوولان مرکزی است و تنها 17 درصد در استان ها توزیع می شود.

معاون سیاسی – امنیتی استاندار ایلام از اجرای زیرساخت ها بویژه در بخش راه های منتهی به مرز با جدیت در استان خبرداد و خاطرنشان ساخت: تاکنون شاهد تعریض پل ها، احداث سرویس های بهداشتی ، تامین روشنایی معابر و ایجاد پایگاه های عرضه سوخت در مسیرهای منتهی به مرز بین المللی هستیم.

حسین کلانتری به لزوم توقف ممنوع در خیابان اصلی شهر مهران در ایام اربعین و پس از بازگشت زوار تأکید و تصریح کرد: تجهیزات و نیازمندی های داخل پایانه همچون گیت های ورود و خروج و دستگاه های ایکس ری بایستی تأمین شوند.

وی احداث پارکینگ در ورودی شهر مهران را از ضروریات دانست و یادآور شد: بدون شک با هماهنگی و همراهی تمامی دستگاه ها شاهد برگزاری باشکوهتر آیین اربعین در سال جاری با حضور خیل میلیونی زوار عاشق خاندان عصمت و طهارت (ع) خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.