۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
کد خبر: 302976

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با اشاره به شانس بالای صعود تیم ملی به المپیک درباره برخی انتقادها درباره گزینش تیم ملی ب گفت: منتقدان باید اول کنند بعد انتقادها را مطرح کنند.

کواچ: بهتر است منتقدان ابتدا فکر کنند

به گزارش ایسنا، اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در حاشیه آخرین تمرین ملی‌پوشان قبل از اعزام به جام واگنر اظهار کرد: من فکر می کنم ما یکی از تیم‌هایی هستیم که شانس صعود به المپیک را از طریق انتخاب در جام جهانی داریم. اما این تنها راه ما نیست و در مسابقه‌های انتخابی المپیک قاره‌ای نیز این شانس برای ما وجود دارد اما تلاش می‌کنیم در جام جهانی کار را تمام کنیم.

 

وی افزود: شرایط بدنی ما بسیار خوب است و بازیکنان زیر نظر ساتی مربی بدنساز به خوبی تمرین کردند و خوشبختانه 14 بازیکن آماده را برای حضور در این مسابقه‌ها در اختیار داریم.

 

کواچ درباره صحبت اختصاصی با صنوبری و فیاضی تاکید کرد: چیز خاصی نبود. فقط در مورد توقعی که از آن‌ها در این مسابقه‌ها داشتیم صحبت کردیم و درباره مشکلات تکنیکی صحبت کردیم. روزهای قبل هم با سایر بازیکنان صحبت کردم و معمولا بعد از هر جلسه تمرین با تعدادی از ملی‌پوشان حرف می‌زنم.

 

سرمربی تیم ملی همچنین درباره غیبت موسوی در تمرین‌ها نیز گفت: موسوی قدری از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی بود و در روزهای قبل خیلی خوب کار کرد. به همین دلیل به او امروز اجازه دادم که به درمان بپردازد و از نظر پزشکی چکاپ کند. آسیب دیدگی او هم جدی نیست و خوشبختانه برای کسی که مثل موسوی 15 سال در بهترین سطح والیبال بازی کرده چنین مشکلاتی عادی است.

 

سرمربی تیم ملی درباره اظهار نظر بازیکنان درباره قطعی بودن شانس صعود به المپیک گفت: ایران شانس خیلی خوبی دارد. ایران این شانس را دارد که برای کسب سهمیه موفق باشد اما این موضوع در حرف ساده است و در عمل خیلی دشوار است که در 15 روز 11 مسابقه پیاپی داشته باشیم. واقعا کار دشواری است. این اولین شروع ما برای کسب سهمیه المپیک است اما در هر حال ناامید نیستیم زیرا شانس دیگری هم برای صعود به مسابقه‌های ریو داریم. اما من نمی‌توانم بگویم چند درصد شانس صعود داریم ولی می‌توانیم بعد از مسابقه‌ها در مورد کسب سهمیه صحبت کنیم.

 

سرمربی تیم ملی والیبال درباره اخبار نقل و انتقال بازیکنان والیبال در لیگ برتر نیز گفت: من فقط سعی می‌کنم به بازیکنان بفهمانم ابتدا باید به تیم ملی فکر کنند. ا گر آن‌ها در تیم ملی بدرخشند و نتیجه خوبی بگیرند، همه آن‌ها را می‌خواهند. در طول تمرین نگرانی داشتم که آمادگی جسمانی را انجام می‌دادیم پیشنهادات مختلف از سوی باشگاه‌ها به بازیکنان می‌شود و ممکن بود این موضوع تمرکز بازیکنان را به هم بزند. از طرف دیگر هم نگران بودم که تمرکز تیم به هم نخورد و از طرف دیگر می‌دانستم این موضوع طبیعی است.

 

اسلوبودان کواچ همچنین درباره انتقاد از انتخاب بازیکنان برای تیم ملی ب گفت: یک سری از بازیکنان را برای تیم ملی ب من انتخاب کردم. مثل شریفات که 27 سالش است و فکر می‌کنم حداقل 5 سال دیگر می‌تواند در بالاترین سطح بازی کند و همچنین حمزه زرینی که جزو تاریخ والیبال ایران محسوب می‌شود و وظیفه داریم این شانس را به او بدهیم تا بتواند دوباره بعد از آسیب دیدگی بزرگش توانایی‌هایش را نشان دهد و همچنین موذن را انتخاب کردیم که 5 روز قبل از مسابقه‌ها توانایی‌هایش را نشان داد اما دستش شکست. تعدادی از بازیکنان هم بودند که در ترکیب تیم زیر 23 سال حضور داشتند و پیمان اکبری فکر می‌کرد می‌تواند به آن‌ها کمک کند و انتخاب کرده بود. باید بگویم بازیکنانی که در این اردو حضور داشتند فقط زیر 23 سال نبودند بلکه بازیکنان خوبی بودند که بیشتر از 23 سال سن داشتند و می‌توانند در آینده به تیم ملی کمک کنند. من فکر می‌کنم کسانی که انتقاد می‌کنند اول باید فکر کنند بعد انتقاد کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.