۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 303070

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از وقوع دو زلزله با بزرگی ۴.۵ و ۳.۲ ریشتر در شرق استان سمنان خبر داد.

وقوع دو زمین‌لرزه در شاهرود و میامی

احمد طاهری در گفت‌وگو باایسنا،با اعلام این خبر اظهارکرد: این زمین‌لرزه خسارت جانی نداشت اما خسارات جزیی در برخی مناطق روستایی استان به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه یک زمین‌لرزه در ساعت 22 و 45 دقیقه و 28 ثانیه در عمق 10کیلومتری زمین در فاصله بین شهرهای شاهرود و میامی روی داد، افزود: کانون این زلزله که در عرض جغرافیایی 36.804 و طول جغرافیایی 55.120 روی داد در شمال شهر شاهرود در 21 کیلومتری منطقه کلاته خیج بود.

طاهری از وقوع یک زمین‌لرزه به بزرگی 4.5 ریشتر در ساعت 22 و 6 دقیقه در شمال شهر شاهرود نیز خبرداد و تصریح‌کرد: این زمین‌لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین و در عرض جغرافیایی 36.334 و طول جغرافیایی55.282 روی داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه کانون این زمین‌لرزه در مناطق بیابانی و خالی از سکنه بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این زلزله خسارت جانی به همراه نداشت اما به دلیل عدم مقاوم‌سازی بناها بویژه در مناطق روستایی، خسارات جزیی و محدودی به همراه داشت.

 

روستاییان شب را در خارج از منازل خود صبح کردند

 

وی با اشاره به بزرگی تقریبی این زمین‌لرزه، افزود: دیشب مردم روستاهای محمدآباد، کلاته، ارمیان، قدس، گرجی و... شب را در بیرون از منازل خود به صبح رساندند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از اعزام تیم‌های ارزیاب مدیریت بحران استانداری به مناطق زلزله‌زده خبر داد و خاطرنشان کرد: این تیم‌ها با حضور در محل به سرعت در جریان کم و کیف حادثه قرار گرفته و به سرعت اقدامات بعدی صورت گرفت.

 

بقعه متبرکه حضرت ارمیان آسیبی ندیده است

 

طاهری درباره احتمال ورود آسیب به آثار تاریخی منطقه و بویژه بقعه متبرکه حضرت ارمیان از پیامبران الهی در روستای ارمیان به ایسنا، گفت: این بنا هیچ‌گونه آسیبی ندیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.