رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور در مراسم پنجمین دوره اردوهای دانش آموزی این نهاد در اردوگاه سید مرتضی شهید آوینی در جریان اجرای برگزاری این اردوها قرار گرفت و با دانش‌آموزان حاضر در این اردوگاه صمیمانه هم کلام شد.

آغاز اعزام مددجویان کمیته امداد به عتبات عالیات از هفته آینده

به گزارش  ایسنا، سید پرویز فتاح با اشاره به آغازحرکتی جدید در اعزام مددجویان و نیازمندان به سفرهای زیارتی از اعزام نخستین جامعه مددجویی در قالب کاروان عتبات عالیات خبر داد و گفت: طی سه ماه گذشته تعاملات خوبی با سازمان حج و زیارت صورت گرفته و برنامه ریزیهای دقیقی جهت اعزام مددجویان به عتبات عالیات انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه تمام هزینه‌های سفر مددجویان به عتبات عالیات توسط خیرین تامین خواهد شد که این یک حرکت فرهنگی بزرگ محسوب می‌شود افزود: نخستین کاروان اعزامی مددجویان به عتبات عالیات از هفته آینده آغاز می شود که پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال 10هزارمددجو به عتبات سفر کنند. همچنین امسال یکصد هزار نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در قالب کاروانهای جداگانه به مشهد مقدس اعزام می شوند.

 

فتاح در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی بود، گفت: نگاه فرهنگی و دینی به جامعه تحت حمایت حاکم است. اساس کار کمیته امداد، فرهنگی است و در همین راستا لازم است در زمینه فرهنگی اقدامات موثری صورت گیرد و امداد نیز بالاترین نگاه فرهنگی را به جامعه هدف تحت پوشش خود دارد و در این راستا تلاش خواهد کرد تا با اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی گام‌های موثری را در این حوزه بردارد.

 

وی با تاکید بر ایجاد روحیه نشاط و اقتدار در بین دانش آموزان تحت حمایت، یاد آور شد: ایستادگی ، مردانگی ، تغییر زندگی و رویکرد تحولی باید در این افراد ایجاد شود. قطعا ما تلاش می کنیم با برنامه‌ریزی دقیق و مدون در آینده نخبه‌های نظام و دانشمندان از بین همین دانش‌آموزان تحت پوشش امداد رشد یابند وبدانید که ما خادم شما هستیم.

 

فتاح با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در ایام تابستان ویژه نوجوانان و جوانان تحت پوشش کمیته امداد،‌ افزود: برنامه‌های متنوعی در اردوگاه‌ها و کانون‌ها در سطوح مختلف برای دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار می‌شود که ثمره آن نشاط وشادی برای مددجویان خواهد بود.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) تهران در ادامه این بازدید محسن ولیئی در حاشیه بازدید از اردوگاه شهید آوینی که شب گذشته و با حضور سیدپرویز فتاح رئیس کمیته امداد استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: سی و سومین دوره اردوهای دانش‌آموزی کمیته امداد در تابستان 94، تحت عنوان ره‌پویان ولایت با شور و شوق خاصی نسبت به سال‌های گذشته در حال برگزاری است و امسال استان تهران میزبانی 850 دانش آموز را از 8 استان کشور برعهده دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در استان تهران بالغ بر 14 هزار و 800 دانش‌آموز و حدود 3 هزار و 600 دانشجو در مقاطع مختلف تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند؛ تصریح کرد: در طول تابستان برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود به طوریکه حدود 11 هزار نفر امسال از برنامه‌های طراحی شده به اردوهای کوتاه مدت و بلندمدت درون استانی و برون استانی اعزام خواهند شد.

 

مدیر کل کمیته امداد استان تهران افزود: بالغ بر 740 نفر از دانش‌آموزان استان تهران نیز به سایر استان‌ها سفر خواهند کرد و از برنامه‌های آموزشی، تفریحی، علمی، فرهنگی و غیره استفاده خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اعتبارات پیش‌بینی شده در حوزه فرهنگی کمیته امداد استان تهران گفت: امسال بیش از 9 میلیارد تومان در حوزه فرهنگی کمیته امداد استان تهران اعتبار پیش‌بینی شده است که حاکی از توجه ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) به حوزه فرهنگی است.

 

ولیئی با اشاره به حضور دانش‌آموزان در اردوگاه شهید سیدمرتضی آوینی تصریح کرد: دانش‌آموزان به مدت 5 روز در این اردوگاه حضور خواهند داشت و از برنامه‌های طراحی شده از سوی مربیان و مسئولان استفاده خواهند برد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.