قدس آنلاین: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در حال حاضر میانگین میزان آب بدون درآمد در کشور ۲۵ درصد است در حالیکه میزان هدر رفت آب در اصفهان به ۵.۱۷ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۱۵.۷ درصدی میزان هدررفت آب اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، هاشم امینی در سمینار تخصصی بررسی روش های نوین نشت یابی با حضور Dear Mr. Watanabe از شرکت GOODMANINC ژاپن، بیان داشت: درحال حاضر میانگین میزان آب بدون درآمد در کشور 25 درصد است درحالیکه درحوزه شرب در کشور بابت هر لیتر استحصال، انتقال، تصفیه و توزیع آن 300 میلیون تومان هزینه می شود.
 
وی با اشاره به اینکه شرکت آبفا استان اصفهان به عنوان یک شرکت خدماتی، استمرار و ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات، خط قرمز آن محسوب می شود و برای رسیدن به این هدف تدابیر ویژه ای لحاظ کرده است، افزود: در این زمینه کاهش میزان هدررفت آب به منظور تأمین پایدار آب شرب مردم یکی از اولویت ها بوده به طوریکه در سال 86 میزان هدررفت آب در استان اصفهان 93.30 درصد بوده اما با اعمال مدیریت مصرف از جمله اصلاح شبکه های فرسوده و نیز شناسایی نشتی و مهار آن این رقم هم اکنون به 5.17 درصد کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان تاکید کرد: این مهم بیانگر آن است که میزان آب بدون درآمد در استان اصفهان کمتر از میانگین کشوری است.
وی با بیان اینکه مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تأکید بسیاری بر کاهش آب بدون درآمد در شرکت های آب و فاضلاب سراسر کشور دارد، اظهار داشت: امروزه تأکید و حساسیت بسیار بر استفاده از تکنولوژی و روش های نوین در زمینه کاهش میزان هدررفت آب در کشور وجود دارد. بر این اساس با دعوت از شرکت GOODMANINC ژاپن، کارگاه آموزشی برای مدیران دفاتر مدیریت مصرف شرکت های آب و فاضلاب کشور در اصفهان برگزار شد.
امینی گفت: انتظار می رود با بهره مندی از دانش فعالان صنعت آب و فاضلاب ژاپن که پیشرو در صنعت آبفا دنیا هستند میزان هدررفت آب در کشور به حداقل برسد.
وی به چند دهه از خدمات رسانی شرکت های آب و فاضلاب در کشور اشاره کرد و افزود: چند دهه از خدمات دهی شرکت های آب و فاضلاب در کشور می گذرد و تقاضای روز افزونی برای برخورداری از خدمات آبفا در گوشه و کنار کشور وجود دارد با این وجود فرسودگی تأسیسات و زیرساخت های صنعت آبفا یکی از چالش های موجود در ارائه خدمات پایدار محسوب می شود .
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر با توافقات صورت گرفته و برداشتن تحریم ها که به دنبال آن بسیاری از کشورها و شرکت های صاحب نام در دنیا آماده همکاری و سرمایه گذاری در ایران هستند فرصت مناسبی است که از دانش این کشورها در جهت اهداف موردنظر گام برداشت .
 
مدیر دفتر مدیریت مصرف و نظارت نیز در ادامه بر کاهش آب بدون درآمد آب و فاضلاب کشور به توانمندی صنعت آب و فاضلاب کشور ژاپن پرداخت و گفت: کشور ژاپن با برخورداری از تکنولوژی نوین بسیار موفق در صنعت آبفا عمل کرده به طوریکه هم اکنون میزان هدررفت آب در این کشور بسیار پایین است به عنوان مثال در شهر توکیو میزان آب بدون درآمد رقمی معادل 6/3 درصد است.
 
سیدزاده هدف از برگزاری این سمینار را به روزرسانی راه های کاهش هدررفت آب در کشور عنوان کرد و گفت: مقرر شد با استفاده از دانش این شرکت ژاپنی تکنیک های مهار آب بدون درآمد آموزش داده شود چرا که هم اکنون استفاده بهینه از منابع آب موجود باتوجه به اقلیم خشک کشور یکی از اهداف مهم وزارت نیرو محسوب شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با آموزش کارشناسان حوزه بهره برداری و بازدید از چگونگی مهار آب بدون درآمد ژاپن می شود. میزان آب بدون درآمد در کشور را به حداقل رساند و با بومی سازی روش ها و تکنیک های روز دنیا در زمینه کاهش میزان آب بدون درآمد از منابع آب موجود بهترین استفاده صورت گیرد.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.