انتشارات آستان قدس رضوی کتاب «حرم به روایت تاریخ» را به‌عنوان تاریخچه بناها و مکان‌های مختلف حرم مطهر رضوی در ایام مبارک دهه کرامت پیشنهاد و معرفی می‌کند.

«حرم به روایت تاریخ»؛ تاریخچه ابنا و اماکن حرم رضوی‌

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی و تبلیغات به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، با توجه به بیش از 12 قرن سابقه تاریخی حرم مطهر رضوی، این بنای شکوهمند به عنوان نماد توانایی‌های علمی، فنی، هنری و همچنین گوهر معماری جهان اسلام همواره محل توجه گردشگران مذهبی و زیارتی از ایران و سراسر نقاط جهان است.

بر این اساس و با توجه به اهمیت این مکان مقدس و میراث کهن فرهنگی، انتشارات آستان قدس رضوی کتاب «حرم به روایت تاریخ» نوشته بزرگ عالم‌زاده را به عنوان تاریخچه مختصر اما جامعی از ساختمان، اماکن، بناها و همچنین اقدامات و تغییرات صورت گرفته در فضای حرم مطهر رضوی برای نخستین بار در سال 1387 به چاپ رساند.

این کتاب که تاکنون پنج نوبت توسط به نشر تجدید چاپ شده است، بـا نگاهی تاریخی به پیشینه بنای حرم مطهر و ساخت و ساز آن در دوره‌های مختلف از زمـان ساسانیان تا دوره معاصر پس از انقلاب اسلامی و طرح گسترده توسعه حریم حرم رضوی می‌پردازد.

همچنین معرفی اماکن مختلف حرم مطهر رضوی شامل رواق ها، ایوان ها، صحن ها، مسجد تاریخی گوهرشاد، کتیبه ها، سردرها، تزئینات مختلف از جمله نور و کاشی کاری ها و مشاهیر و علمای مدفون در آن نیز از مطالب دیگر کتاب «حرم به روایت تاریخ» است که اطلاعات ارزشمندی را به خواننده ارائه می‌دهد.

این کتاب برای نخستین بار در قالب مجموعه هشت جلدی «زائر رضوی» و در قطع پالتویی ویژه دهه کرامت 1394 چاپ و روانه بازار شده است.

علاقه مندان به تهیه کتاب «حرم به روایت تاریخ» و همچنین مشاهده و تهیه سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.