رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسأله هسته‌ای اظهار کرد: یکی از مسائلی که آمریکایی‌ها خصمانه عمل کردند در مورد مسأله هسته‌ای بوده است، اما ملت ایران در این خصوص هیچ تخلفی از مقررات قانونی و بین‌المللی نداشته است.

 یکی دو کشور ماموریت ایجاد آشفتگی در منطقه را دارند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی لاریجانی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از نمایندگان و کارکنان آزاده مجلس اظهار کرد: هر کدام از شما نمادی از مقاومت ملت هستید و آن هم دریک شرایط سختی که نیاز بود از خود گذشتگی داشتید و این سرمایه ملی برای کشور و معرف ایثارگری ملت است که در شرایط سخت عزیزان و جوانان ما در اسارت بودند و اسارت را به یک فرصت برای ملت تبدیل کردند.

رئیس قوه مقننه در ادامه اظهار کرد: بنابراین از دوران اسارت یک پایداری به دنیا نشان دادند و این امر باعث شد که شرایط برای آینده کشور سرفرازانه رقم خورد که ما این نتیجه را در مسائل مختلف دیگر هم می بینیم؛ حتی در مسائل منطقه ای که نوعی بیداری در کشورهای مختلف مسلمان به وجود آمد و به طور طبیعی آن‌ها ایستادگی ملت ایران و دستاوردهای آن را مقایسه می‌کنند با شرایط لرزانی که برخی از کشورها برای حیات سیاسی خودشان ایجاد کرده است.

لاریجانی خاطر نشان کرد: در نتیجه این کشورها در شرایط مختلف مجبور هستند که به کشورهای بزرگ تمسک کنند که آن‌ها هیچ وقت محد مسلمان‌ها نیستند و ما نمونه آن را در تاریخ ایران دیدیم.

رئیس قوه مقننه با اشاره به سالگروز کودتای 28 مرداد اظهار کرد: یکی از این مسائل مسأله 28 مرداد است که نشان می‌دهد آمریکایی ها در کودتای 28 مرداد نگذاشتند که ملت ایران که بعد از مشروطه برای ایجاد مردم سالاری در کشور تمرین می کرد مسیر خود را ادامه دهد و چطور با این دولت ستیز کردند، کودتا تشکیل داده و دولت را سرنگون ساخته و دوباره این دیکتاتوری بدخیم را حاکم کردند.

وی با اشاره به اینکه رفتارهای آمریکا نسبت به ملت ایران در گذشته هیچ وقت فراموش نمی‌شود اظهار کرد: ملتی که پس از انقلاب در برهه های مختلف در مقابل آمریکایی‌ها ایستادگی می‌کرد زیرا زخم های عمیق از آمریکایی‌ها دیده بود و ما پس از انقلاب هم این زخم‌ها را باز تجربه کردیم که یکی از آن‌ها مسأله جنگ بود. در جنگ،‌ امروز اسنادو مدارک بسیار متقن وجود دارد که آمریکایی ها از صدام حمایت کردند تا او به ایران حمله کند که امیدواریم متنبه شده باشند. اما در رفتارشان مخصوصا آمریکایی‌ها تنبه نمی‌بینیم.

لاریجانی خاطر نشان کرد: بعد از جنگ حوادث دیگری هم بود که باز آمریکایی‌ها در این آزمون ها موفق نبودند و خصمانه عمل کردند و یکی از آن‌ها مسأله هسته‌ای است و ملت ایران در مسأله هسته‌ای هیچ تخلفی از مقررات قانونی بین‌المللی نداشت، اما این ماجرا را 12 سال ادامه دادند ما هشت سال در جنگ بودیم و 12 سال در مسأله هسته‌ای مشاجرات وجود داشت.

رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد: امروز مصاف جدیدی را شاهد هستیم و آن در منطقه است. این آتشی که در منطقه افروخته‌اند آتشی نیست که به طور طبیعی شعله‌ور شده باشد بلکه پشت آن سرویس‌های غربی مخصوصا نقش آمریکا با این گروه‌های تروریستی چه زمانی که در افغانستان بوده اند و چه در اشغال عراق این نقش دیده می‌شود؛ البته اطلاعات موجودی است که سرویس های آمریکایی در ایجاد این جریان تروریستی نقش داشته اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته نمی‌خواهم بگویم که فقط آن‌ها هستند بلکه برخی کشورهای منطقه هم نقش داشته و امروز هم نقش دارند اما باید توجه داشته باشیم شرایط ایران شرایط بسیار حساسی است و دور و بر ما توطئه‌هایی شکل می‌گیرد.

لاریجانی یادآور می‌شود: ‌اینکه رهبر معظم انقلاب روز گذشته به نیکی این موضوعات را تحلیل کردند که آمریکایی‌ها قصدشان این است که بتوانند به مرور نفوذ کرده و از راه دیگری دور بزنند و در شرایط داخل ایران شیطنت کنند این حرف درستی است و اگر اطراف ایران را ملاحظه کنیم می‌بینیم آن‌ها از هر روشی با تمام ناجوانمردی استفاده می‌کنند که مهمترین آن هم اختلاف بین فرق اسلامی است که دامن می زنند.

وی ادامه داد: به نظرم یکی دو کشور در منطقه هستند که برای خودشان ماموریت جدیدی ایجاد کرده‌اند و آن ایجاد آشفتگی در منطقه است البته به ضرر خودشان است. این هم به کیان اسلام لطمه می‌زند و هم به خودشان در آینده لطمه می‌زند و در هر جا چه در عراق، سوریه و یمن ملاحظه می کنیم که نقش این کشورها یعنی این یکی دو کشور در ایجاد بلوا در منطقه زیاد است. به همین دلیل است که می گویم شرایط ما شرایط حساسی است و باید توجه کرده و از تجربیات گذشته و ایستادگی ملی که در کشور بوده استفاده شود و یک وفاق مسائل درون را هضم و حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید شرایط کشور را برای مردم به ویژه در حوزه های اقتصادی سهل کنیم ، اظهار کرد: امروز مسائل اقتصادی یک موضوع بسیار مهم است و باید مجلس و دولت تلاش کنند در یک طریقی به رفع مشکلات مردم کمک کنند و این موضوع به قیامی در این زمینه نیاز دارد. البته طبیعتا باید از بعضی چیزها گذشت. اختلافات در همه جوامع و مخصوصا ساختارهای دموکراتیک وجود دارد.

رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد: مهم این استکه افراد بصیر بتوانند بین اصل و فرع مسائل تفکیک قائل شود و به امهات تمسک کنند و دستاوردهایی که به دست می آورند حراج نکنند و خوب صیانت کنند تا به یک پله ای برای پرش به جلو تبدیل شود نه ایجاد اختلاف ها زیرا این کشورها ممکن است از مسائل و مشاجرات ما استقبال کنند و این جایی است که باید با فراست به آن توجه شود.

در پایان این مراسم از نمایندگان و کارکنان آزاده مجلس تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم از نمایندگان احمد توکلی نماینده تهران، حسین آذین نماینده رفسنجان،‌ ضرغام صادقی نماینده شیراز و علی لو نماینده شبستر تقدیر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.