عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: نظام اداری کشور در پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان خویش منصفانه و عادلانه برخورد نمی‌کند.

نظام پرداخت حقوق عادلانه و منصفانه نیست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز در دیدار با کارکنان سازمان ثبت احوال کشور، با اشاره به بحث کارت ملی هوشمند و توزیع آن تا پایان امسال، اظهار کرد: بحث تولید و توزیع کارت هوشمند تاکنون مسیر خوبی را پیش گرفته است اما کمی از برنامه‌های پنجم توسعه که تا پایان آن می‌بایستی این کارت‌ها تولید و توزیع می‌شد فاصله گرفته است که به کمبود امکانات ما باز می‌گشت اما به هر حال سازمان ثبت احوال کارش را با قدرت در این زمینه ادامه داد و تا حدودی از روند این فعالیت‌ها رضایت نسبی به وجود آمد اما لازم است این تلاش‌ها در آینده بیشتر نیز شود.

 

وی با اشاره به این‌که امکان استفاده از امکانات فضای مجازی در انجام فعالیت‌های انتخاباتی کم است،‌ افزود: امیدوارم بتوانیم در آینده از امکانات فضای مجازی هرچه بیشتر استفاده کنیم و عقب‌ماندگی‌هایمان را در این زمینه جبران نماییم.

 

وزیر کشور با اعلام این‌که از نرم‌افزار مربوط به رأی‌گیری رونمایی شده است،‌ گفت: با همت سازمان ثبت احوال نرم‌افزاری تهیه شد که امروز نیز رونمایی شد و قرار است با استفاده از آن بتوانیم به صورت آنلاین امکان نظارت بر شعب اخذ رأی را داشته باشیم و از نحوه رأی‌گیری‌ها اطمینان کافی را کسب کنیم و امیدواریم ان‌شاءالله در انتخابات اسفندماه این نرم‌افزار مورد بهره برداری قرار بگیرد.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه نظام اداری کشور نظامی نیست که از لحاظ ساختاری حق و حقوق پرسنل خودش را به شکل عادلانه، منصفانه و دقیق پرداخت نماید، افزود: معتقدم ساختار نظام اداری کشور با اندیشه‌های توحیدی و اعتقادی ما همخوانی ندارد و نحوه گزینش‌ها و نیز شیوه توجه به شایسته سالاری در نظام اداری رضایتی را از سوی کارکنانش به همراه ندارد.

 

وی ادامه داد: به صورت عمده در ساختار نظام اداری ما به بحث شایسته‌سالاری توجه کافی نمی‌شود و این سیستم اداری نیز چنین ظرفیتی را ندارد و در نهایت این ساختار موجب بی‌انگیزگی کارکنان می‌شود.

 

رحمانی فضلی با تأکید بر این‌که وقتی از حقوق کارکنان صحبت می‌شود تنها حقوق مادی آنها مدنظر نیست، اظهار کرد: در این نظام اداری نه تنها حق و حقوق مادی کارکنان به شکل منصفانه پرداخت نمی‌شود حتی حقوق معنوی آنها مثل شخصیت اعضای سازمان‌ها و احترامی که در روابط اداری بایستی وجود داشته باشد نیز چندان رعایت نمی‌شود و این سیستم بایستی در این زمینه‌ها خود را تقویت کند. باید در چارچوب انصاف و عدالت حق کارکنان سیستم اداری تأمین و پرداخت شود.

 

وزیر کشور خطاب به حاضرین در جلسه گفت: من یقین دارم آنچه به شما کارکنان پرداخت می‌شود آن چیزی نیست که حق شماست.

 

وی با اشاره به این‌که در آستانه هفته دولت قرار داریم و دولت نیز در طول دو سال فعالیتش با مشکلات بسیاری که از دولت گذشته منتقل شده به فکر جبران این خسارت‌ها و مشکلات بوده‌ است، گفت: حجم انبوه مشکلات به دولت منتقل شد و دولت نیز با علم به این مشکلات مسئولیت اداره کشور را بر عهده گرفته است. رئیس جمهور نیز در دوران نامزدی برای انتخابات شناخت و تحلیل درستی از کشور داشت و با علم به همین مشکلات بود که قبول مسئولیت کرد.

 

رحمانی فضلی همچنین به سیاست‌ خارجی دولت در 2 سال گذشته اشاره کرد و گفت: دولت در دو سال گذشته گام بلندی را در خروج از انزوای بین‌المللی ایران و خروج از حوزه تحریم‌ها و ایجاد روابط بهتر با سایر کشورها و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها برداشته است و در زمینه امنیت داخلی نیز علیرغم تمام مشکلاتی که در منطقه وجود دارد امنیت کشور را تا حد مطلوبی تأمین کرده است و ما امروز در زمینه امنیت هیچ مشکلی نداریم و این به لطف خدا، حمایت مردم، تلاش‌های دولت و هدایت‌های رهبری بازمی‌گردد.

 

وی همچنین فضای دو سال گذشته را برای فعالیت روزنامه‌نگاران، انجمن‌های مردم نهاد و همچنین سایر تشکل‌های مدنی مطلوب توصیف کرد و افزود: ما در این دو سال آرامش توأم با نشاط را در کشور برقرار کرده‌ایم و همه کسانی که در حوزه سیاست داخلی فعالیت دارند به شکل مطلوبی برنامه‌های خود را پیش می‌برند.

 

رحمانی فضلی در پایان به وضعیت اقتصادی کشور در دوسال گذشته اشاره کرد و افزود: در آغاز کار دولت با تورم 40 تا 45 درصدی،‌رشد اقتصادی منهای 5 درصد و نیز بهره‌وری پایینی روبرو بودیم که دولت در طول این دو سال تلاش کرد در این حوزه رونقی نسبی را به وجود آورد و همچنان نیز برای رفع کامل تمام مشکلات اقتصادی کوشش خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.