وزیران کشور انگلیس و فرانسه برای مقابله با آنچه آن را 'بحران مهاجران' در بندر کاله می خوانند و نیز افزایش تدابیر امنیتی در این بندر، یک توافقنامه امضاء می کنند.

انگلیس و فرانسه برای مقابله با بحران مهاجران یک توافقنامه امضاء می کنند

به گزارش ایرنا، 'تراز می ' وزیر کشور انگلیس قرار است این هفته برای امضای این توافقنامه به بندر کاله در شمال فرانسه برود.
منابع انگلیسی روز سه شنبه به نقل از وزارت کشور فرانسه گزارش دادند امضای این توافقنامه قرار است روز پنجشنبه این هفته توسط 'تراز می' و همتای فرانسوی اش 'برنار کازنُوو' در بندر کاله صورت گیرد.
این منابع گزارش دادند که این توافق بر افزایش تدابیر امنیتی در بندر کاله که درحال حاضر هزاران پناه جو در این بندر سعی می کنند از طرق مختلف خودشان را به خاک انگلیس برسانند، تاکید دارد.
گفته می شود این تدابیر امنیتی همچنین دربرگیرنده مقابله با گروه ها و شبکه هایی که مبادرت به قاچاق انسان می کنند، است.
به گزارش منابع یادشده، وزرای کشور انگلیس و فرانسه همچنین قرار است در جریان حضورشان در بندر کاله علاوه بر بازدید از پایانه تونل زیردریایی مانش، با گروه های مدنی که در حال کمک به پناه جویان هستند، دیداری داشته باشند.
وزیران کشور انگلیس و فرانسه در یادداشت مشترکی که در یازدهم مردادماه گذشته در ساندی تلگراف منتشر شد، هشدار داده بودند که جهان با 'بحران جهانی مهاجرت ' مواجه شده است.
'ترزا می'، و ' برنار کازنوو' در این یادداشت مشترک، از کشورهای اروپایی و نیز آفریقایی خواسته بودند که برای حل فوری مساله ایجادشده ناشی از تجمع مهاجران در مرزهایشان، کمک کنند.
امضای توافق یاد شده به دنبال تشدید بحران پناه جویان در بندر کاله و تماس تلفنی اخیر دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه صورت گیرد .
دیوید کامرون در جریان تماس تلفنی اش با اولاند در مورد شرایط حاد بندر کاله در فرانسه و وضعیت پیرامونی پایانه تونل دریای مانش ( یوروتونل) صحبت کرده بود. 
کامرون و اولاند در این مکالمه تلفنی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی بندر کاله، متعهد شده بودند که تدابیر امنیتی برای رصد مهاجران در خاک فرانسه و نزدیک کانال مانش افزایش یابد.
براساس توافق صورت گرفته میان لندن و پاریس، قرار است اقدامات تازه ای برای مقابله با موج جدید پناه جویانی که قصد عبور از تونل مانش و رفتن به انگلیس دارند، ازجمله ، نصب دوربین های مداربسته بیشتر در اماکن عمومی، تجدیدقوای پلیس فرانسه، استفاده از ماموران امنیتی لباس شخصی، و احداث حصارهای امنیتی در اطراف پایانه یوروتونل صورت گیرد.
براساس گزارش های منتشرشده، بیش از 3 هزار پناه جو در حال حاضر در زاغه هایی در اطراف شهر کاله بسر می برند و تلاش دارند به هر نحوی با استفاده از کامیون های حمل بار یا با کشتی و یا قطار، خودشان را به انگلیس برسانند.
به گزارش منابع انگلیسی برخی از پناه جویانی که در طی دو ماه گذشته موفق شده بودند از تونل مانش عبور کنند توسط نیروهای پلیس انگلیس دستگیر شده اند.
گفته می شود از اوایل سال جاری میلادی تاکنون نیروهای فرانسوی تلاش 37 هزار پناه جو برای ورود به خاک انگلیس خنثی کرده اند و در جریان این تلاش ها شماری از این پناه جویان کشته شده اند.
براساس گزارش منابع فرانسوی در ماه جولای گذشته 9 پناه جو در هنگام تلاش برای عبور از کانال مانش و ورود به خاک انگلیس جان باخته اند.
بیشتر این پناه جویان که از کشورهای آفریقایی و کشورهای حوزه خاورمیانه ازجمله سوریه و افغانستان هستند، در شهر کاله در شمال فرانسه در شرایط بسیار بدی بسر می برند. 
در اوایل ماه جاری، به دنبال بروز اختلال در تردد قطارها در تونل مانش به دلیل هجوم پناه جویان به پایانه این تونل در بندر کاله و اعتصابات مکرر کارکنان این تونل، هزاران کامیون در جاده های منتهی به بندر 'دوور' واقع در منطقه ' کنت' صف کشیده بودند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.