یک مقام وزارت امور خارجه روسیه خواستار خویشتنداری مقامات کره شمالی و جنوبی و پرهیز این دو کشور از مناقشه مسلحانه شد.

روسیه خواستار خویشتنداری مقامات پیونگ یانگ و سئول شد

به گزارش ایرنا، مقام وزارت خارجه روسیه بدون این که نام و مقام وی اعلام شود روز پنجشنبه به خبرگزاری ایتارتاس گفت: درگیری مسلحانه میان کره شمالی و کره جنوبی موجب نگرانی شده است.
خبرگزاری روسی 'اسپوتنیک' امروز به نقل از برخی رسانه های محلی کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی به سوی یک پایگاه نظامی در مرز دو کره شلیک کرده و نیروهای کره جنوبی نیز با تبادل آتش به شلیک های نیروهای مقابل پاسخ دادند.
مقام وزارت خارجه روسیه در مورد امکان گسترش دامنه مناقشه میان دو کره هشدار داد و اظهار داشت: احتمال تشدید تنش ها میان کره شمالی و جنوبی وجود دارد و چنین امکانی بررسی می شود.
وی ادامه داد: حوادثی همچون برخورد خودروی گشتی کره جنوبی در منطقه مرزی و سپس تیراندازی نگران کننده است. امیدواریم هیچ یک از دو طرف از خط خطرناک عبور نکنند.
رسانه های کره جنوبی گزارش دادند که این تبادل آتش از سوی سئول به دنبال حمله راکتی امروز (پنجشنبه) توسط کره شمالی انجام شده است.
بر اساس اعلام خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، قرار است نشست شورای امنیت ملی کره جنوبی برای بررسی اوضاع مرز دو کره برگزار شود.
هنوز هیچ گزارشی از تلفات احتمالی به دنبال این درگیری مخابره نشده است، اما کره جنوبی دستور خارج شدن غیرنظامیان از مناطق مرزی را داده است.
خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که پس از حمله کره شمالی به یک موضع کره جنوبی، سئول نیز با توپخانه به سوی مواضع کره شمالی حمله کرد.
وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرد که ارتش این کشور نظارت بر مرز دو کره را تشدید می کند.
روابط کره شمالی و کره جنوبی در سال های اخیر پرتنش بوده است و دستیابی پیونگ یانگ از یک سو و برگزاری هر ساله رزمایش های مشترک کره جنوبی و آمریکا در شبه جزیره کره و آبهای پیرامونی آن از سوی دیگر روابط دو کشور همسایه را به شدت متشنج کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.