مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت : عشق و ارادت مردم ایران به اهل بیت سبب آمدن امامزادگان به کشور ما شده است .

ارادت مردم ما به اهل بیت امامزادگان را به سوی ایران کشاند


 
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام ولی عادلی در همایش بزرگداشت امامزادگان در روستای سیاه تن بخش تولمات صومعه سرا گفت : اوقاف گیلان با توجه به فعالیت ها در سه سال متوالی در ردیف الف اوقاف کشور بوده است .
وی افزود : ایران اسلامی همیشه با آغوش باز از اهل بیت استقبال کرده و در راه دفاع از ارزش های اسلامی با دشمنان اهل بیت جنگیده اند .
عادلی با تشریح اینکه از زمان ورود امام رضا (ع) به ایران امامزاده های فراوانی به ایران آمده اند اظهار داشت : این امامزادگان وقتی توسط عوامل عباسی و اموی به شهادت رسیده و یا بخاطر سختی سفر و بیماری در مناطق مختلف به مردم پناهنده شده و پس از فوت شان مورد احترام قرار گرفته اند برایشان بقعه ساخته شده است و این نشانه ارادت ویژه مردم ایران به ائمه است .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود : امامزادگان برای ما تمدن ساز بوده و بخاطر وجود امامزادگان وقف های زیادی بانیات مختلف صورت گرفته است که برای احیاء آئین مذهبی و راه اسلام به مصرف رسیده است .
وی گیلان را از لحاظ وجود امامزادگان در کشور حائز رتبه سوم دانست و گفت : پارچه سبز بستن به درختان امامزاده ها از مصادیق بارز خرافه پرستی است و لازمست مبارزه با خرافه پرستی جدی گرفته شود .
وی از تخریب بقعه های که برگرفته از باور های عامیانه و خرافه و یا خواب باشند خبر داد و اظهار داشت : نباید بگذاریم باورهای اعتقادی و مذهبی مان توسط باورهای عامیانه و خرافی خدشه دار شده و ازبین برود .
وی با اشاره به اینکه هیات امنا و اوقاف در خط مقدم جبهه فرهنگی نقش موثری دارند اظهارداشت : اسلام با قرآن و عترت شروع شده و با آن ها ادامه خواهد داشت .
حجت الاسلام عادلی ترویج فضائل ائمه اطهار در محافل ، تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری ، ارتقاء معرفت ولایت پذیری ، آشنایی با تاریخ و سیره زندگی امامزادگان برای الگو زندگی را از اهداف مهم برگزاری همایش تجلیل از امامزادگان برشمرد و اظهار داشت : بقعه 150 امامزاده در گیلان در حال ساخت ساز است که گردش مالی آن ها افزون بر یک میلیارد تومان از محل نذورات مردمی و خیرین تامین می شود .
وی تصریح کرد : در سالجاری چهار میلیارد تومان برای بقاع و مساجد کل استان جهت ساخت و مرمت هزینه شده که سهم شهرستان صومعه سرا 280 میلیون تومان بوده است .
وی با اشاره به اینکه در 920 بقعه متبرکه گیلان پنج هزار هیات امنا و 10 هزار خادم به فعالیت مشغولند اظهار داشت : با نزدیک شدن به انتخابات اوقاف و هیات امنا نباید از امکانات بقاع برای فعالیت سیاسی جریان و یا گروه خاصی استفاده کنند ، که در صورت مشاهده حکم آنها ابطال می شود .
امام جمعه صومعه سرا نیز در این همایش گفت : بقاع متبرکه و امامزادگان، ارزشمندترین مکان برای ترویج دین مبین اسلام هستند .
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود : بهترین راه برای گسترش دین اسلام حضور در مکان های معنوی از جمله بقاع متبرکه و امامزادگان است .
وی ادامه داد : برگزاری این گونه همایش ها ظرفیت خوبی برای ترویج سیره ائمه معصومین(ع) است .
مولودی خوانی ، تجلیل از هیئت امنا و ائمه جماعات امامزادگان ، تجلیل از دختران محجبه و برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در جوار آستان امامزادگان از برنامه های اوقاف و امور خیریه در مراسم تکریم امامزادگان بود .
این همایش با حضور جمع کثیری از مردم و مسوولان در آستان مقدس سید عباس روستای سیاه تن بخش تولمات شهرستان صومعه سرا برگزار شد .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.