‌معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ثامن‌الحجج(ع) پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به طور هم‌زمان در روز قبل از میلاد باسعادت حضرت رضا(ع) تعویض می‌شود.

پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد منور رضوی تعویض می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، «سیدخلیل منبتی» اظهار کرد: این برنامه در قالب طرح «بال ملائک» برگزار خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: آیین ویژه تعویض پرچم گنبد و پوشش ضریح مطهر، طی مراسم معنوی و باشکوهی با حضور زائران گرامی و خدمه و خدمتگزاران بارگاه منور رضوی در صحن آزادی حرم مطهر برگزار می‌شود.

 

منبتی افزود: این مراسم به صورت مستقیم از شبکه‌های مختلف سیما پخش خواهد شد و دل‌های عاشقان ولایت را با خود همراه خواهد کرد.

 

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی یادآور شد: در طول دهه کرامت همه روزه پوشش ضریح مطهر به صورت خاص تعویض و هر روز پوشش جدیدی بر روی ضریح مطهر گسترانیده می‌شود.

 

سیدخلیل منبتی با بیان اینکه پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج(ع) هم‌زمان باهم در اعیاد و شهادت‌ها تعویض می‌شود، تصریح کرد: به مناسبت عزا و شهادت رنگ پرچم و پوشش ضریح مشکی و در اعیاد و میلاد به رنگ سبز تغییر پیدا می‏‌کند.

 

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی همچنین افزود: پرچم گنبد مطهر حضرت رضا(ع) به طور رسمی و طی آیینی ویژه هر سال دو بار در ماه محرم الحرام و سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج‌(ع) تعویض می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.