وزیر راه و شهرسازی گفت: در سفر هیات کره جنوبی به تهران به ریاست وزیر زمین زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی پروژه های مختلف راه و شهرسازی که نیازمند سرمایه گذاری هستند به این هیات معرفی شده تا به صورت رقابتی بتوانند همکاری های خود را در این بخش با شرکت های ایرانی آغاز کنند.

شرکت های کره ای می توانند به صورت رقابتی همکاری های خود را در ایران

به گزارش ایرنا، در دیدار عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با 'یو ایل هو'وزیر زمین، توسعه زیرساخت ها و حمل و نقل کره جنوبی چگونگی توسعه همکاری ها میان دو کشور در بخش های مختلف حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت.
آخوندی عصر شنبه پس از دیدار با یوایل هو وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی افزود: دو کشور در بخش های مختلف اقتصادی و تجاری سابقه همکاری های زیادی دارند و امیدواریم شرکت های کره ای بتوانند پس از برگزاری مناقصه به صورت رقابتی در زمینه های مختلف حمل و نقل هوایی، دریایی، زمینی و ریلی با شرکت های ایرانی همکاری های خود را با ارایه خدمات تامین مالی آغاز کنند. 
وی اظهار داشت: دو کشور از گذشته همکاری های مناسبی داشته اند و در شرایطی که به وجود آمده شرکت های ایرانی و کره ای می توانند روابط خود را در حوزه های مختلف اقتصادی و فناوری افزایش دهند. 
وی تصریح کرد: کره جنوبی می تواند در تامین مالی بخش های مختلف سرمایه گذاری در حوزه های مختلف راه و شهرسازی مناسبات خود را افزایش دهد تا بتوانیم از خدمات شرکت های کره ای در این بخش استفاده کنیم. 
وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی نیز گفت: خوشبختانه در نشست با وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران راهکارهای همکاری های دو کشور در بخش های مختلف مورد بررسی قرار گرفت که این گام اول همکاری های ما در آینده خواهد بود.
یو ایل هو افزود: کره جنوبی تمایل دارد همکاری های خود را در بخش های مختلف حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و زمینی با ایران توسعه دهد و ما آماده همکاری در زمینه های مسکن و شهرسازی با جمهوری اسلامی ایران هستیم. 
وی در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه شرکت های کره ای در بدترین شرایط همکاری های خود را با شرکت های ایرانی قطع کردند، گفت: از این مساله بسیار متاسف هستیم، اما شرایط تحریم باعث بوجود آمدن این وضعیت شد امیدوارم که بتوانیم این موضوع را با افزایش همکاری های خود جبران کنیم. 
یو ایل هو افزود: ما باید از این مرحله به سرعت عبور کنیم تا بتوانیم به مرحله سازندگی در توسعه همکاری های خود برسیم لذا انتظار داریم همکاری های دو کشور در بخش های مختلف اقتصادی بیش از پیش توسعه یابد. 
در این دیدار راهکارهای توسعه همکاری های ایران و کره جنوبی در حوزه حمل و نقل ریلی، دریایی و هوایی مورد بررسی قرار گرفت تا دو کشور بتوانند در حوزه های مختلف حمل و نقل مناسبات خود را افزایش دهند.
در دیدار وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی با وزیر راه و شهرسازی کشورمان بخش های همکاری های ایران با کره جنوبی در زمینه مسکن و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.