وزیر نیرو با اشاره به ارائه پیشنهاد جدید احداث سد و نیروگاه‌های برق آبی در ایران توسط شرکت‌های کره‌ای از بازگشایی فاینانس‌های کره جنوبی در صنایع آب و برق در دوران پساتحریم استقبال کرد.

آغاز مذاکرت سدسازی ایران-کره‌جنوبی/ آمادگی جذب فاینانس‌های انرژی

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید چیت چیان وزیر نیروی ایران در دیدار با «یو ایل هو» وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و کره جنوبی می‌تواند در تحولات قاره آسیا تأثیر گذار باشد، گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقه مند است روابط رو به رشدی با کره جنوبی و مؤسسات دولتی و شرکت‌های کره‌ای داشته باشد.

وزیر نیرو با بیان اینکه ایران و کره سابقه همکاری‌های خوبی دارند ولی در چند سال اخیر میزان روابط تجاری دو کشور به کمتر از نصف کاهش یافته است، تصریح کرد: با توجه به تجربیات گذشته و ابراز علاقه کره‌ای‌ها برای توسعه روابط دو کشور، قادر به بهبود این روابط خواهیم بود.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید حوزه روابط بین دو کشور در صنعت آب و برق را به دو بخش تقسیم کرد و افزود: بخشی از این فعالیت‌ها را می‌توانیم به فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی و همکاری‌های فنی و بخش دیگر را به اجرای پروژه‌هایی که شرکت‌های کره‌ای در آن فعالیت دارند اختصاص دهیم.

این مقام مسئول افزود: شرکت‌های کره‌ای می‌توانند در زمینه سد سازی، احداث شبکه‌های آبیاری زه‌کشی، پروژه‌های برق‌آبی، سیستم‌های آب‌ شیرین‌کن، ‌ ساخت و احداث تصفیه ‌خانه‌های آب و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و هوشمند کردن شبکه‌های آب شهری در جمهوری اسلامی فعالیت داشته باشند.

وزیر نیرو با اعلام اینکه امکان سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت‌های کره‌ای در پروژه‌های آب و فاضلاب فراهم است ادامه داد: امکان فاینانس پروژه‌ها برای ایران نیز وجود دارد و با آغاز همکاری شرکت‌های کره‌ای در ایران، آن دسته از شرکت‌هایی که با انتقال تکنولوژی همراه هستند، شانس بیشتری برای پذیرش از سوی جمهوری اسلامی ایران خواهند داشت.

وی با بیان اینکه درصورت همکاری شرکت‌های کره‌ای، وزارت نیرو به‌طور کامل از آنها حمایت خواهد کرد افزود: روابط بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی به همان گونه‌ای که شایسته دو کشور باشد باز می‌گردد.

"یو ایل هو" هم در این نشست با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی از قدیم رابطه دوستانه داشته‌اند و نامگذاری خیابانی در سئول پایتخت کره جنوبی بنام خیابان تهران دلیلی بر دوستی دو کشور است، گفت: مدتی روابط دو کشور دچار رکود شد ولی من امیدوارم به‌زودی روابط مستحکمی بین ایران و کره شکل بگیرد.

وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی با معرفی نمایندگانی از شرکت‌های کره‌ای، از وزیر نیرو خواست تا دامنه همکاری‌های ایران و کره در زمینه‌های آب و فاضلاب گسترش یابد.

این مقام کره ای در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌های کره‌ای تلاش می‌کنند همکاری‌های خود را در زمینه‌های مورد نیاز ایران به بهترین شکل ممکن توسعه دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.