مشاور شهردار و رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد گفت: گردشگری انقلاب اسلامی در مشهد به عنوان کانون مبارزات بزرگان انقلاب اسلامی دیده نشده است.

گردشگری انقلاب اسلامی درمشهد دیده نشده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی گروه مشاوران جوان شهرداري مشهد هادی قاسم‌پور، با بیان اینکه در خصوص گردشگری شهر مشهد باید عینک خود را عوض کرد، افزود: نوع نگاه به مشهد که به تعبیری پایتخت معنوی جمهوری اسلامی، کلان شهر مذهبی، خواستگاه دل‌ ولایتمداران و انقلابی کشورمان است؛ را باید تغییر داد.

وی با ابراز تاسف از اینکه در زمینه گردشگری، مشهد دچار یک هویت دوگانه شده‌ است بیان کرد: در زمینه گردشگری محور باید بارگاه امام رضا(ع) و انقلابی بودن مشهد باشد، به طوریکه تمام مراکز گردشگری حول محور حرم علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) باشد و مراکز گردشگری انقلابی مشهد نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

قاسم‌پور با اشاره به اینکه اگر گردشگری انقلابی را اکنون در هر فضایی جستجو نمایید؛ هیچ مطلبی یافت نمی‌کنید تصریح کرد: مشهد یکی از پایگاه‌های اصلی آغاز و صدور انقلاب اسلامی و همچنین کانون مبارزات مقام معظم رهبری، شهید هاشمی نژاد و بزرگان دیگری بوده که متاسفانه این مراکز اصیل و کانون‌های مبارزاتی همچون مسجد کرامت و مسجد امام حسن مجتبی (ع) که انتقال دهنده‌ی مفاهیم اصیل انقلابی می‌باشد؛ در بسته‌های گردشگری مشهد مقدس دیده نشده است.

مشاور شهردار در امور جوانان ادامه داد: با توجه به فقر پژوهش در حوزه گردشگری انقلاب اسلامی باید اقدامی جدی در این زمینه، واکاوی مراکز انقلابی مشهد و پایگاه نمودن آنها صورت گیرد تا امکان جذب گردشگران و توریست‌ها  فراهم شود.

قاسم‌پور با بیان اینکه باید معنویت بارگاه علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) در حوزه گردشگری حفظ شود؛ اذعان کرد: باید مراکز تفریحی حول محور معنویت به دست آمده از بارگاه امام رضا(ع) باشد نه به گونه‌ای که در تبلیغات، مراکز تفریحی را مهمتر از مراکز معنوی جلوه دهیم.

وی در پایان پیشنهاد داد: شهرداری در تورهای خود جهت شناسایی و فرهنگ‌سازی گردشگری انقلاب اسلامی، بازدید زائران و مجاوران را به مراکز و پایگاه‌های انقلابی فراهم نماید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.