کاوه اسماعیلی: همچنان مثل روزهای قبل، حال و هوای پرسپولیس ابری و گاهی بارانی است. مدام طوفان می‌آید و با خود گرد و خاک می‌آورد. ...

 شاید فولاد، آخرین شانس «برانکو» باشد

 هوای آفتابی و صاف را برای این باشگاه کشورمان گزارش نمی‌کنیم. آنها سردی روزهای ابتدایی لیگ را در گرمای تابستان تجربه می‌کنند. یک امتیاز از چهار بازی و از مجموع 12 امتیاز ممکن. این یعنی یک ورشکستگی ورزشی.

     مبارزه در رینگ احساسات

سرمربی پرسپولیس حسابی احساساتی شده است. «آقای بخت برگشته» می‌داند کم کم به اواخر عمر سرمربیگری اش در پرسپولیس نزدیک می‌شود. کسی که می‌خواست تیم را قهرمان لیگ کند و مدام از این موضوع صحبت به میان می‌آورد، حالا مثل پیرمردهای محافظه کار حرف می‌زند.  همانهایی که عصرها مقابل کلبه شان و رو به مزرعه می‌نشینند، سیگاری می‌کشند و با حسرت به غروب آفتاب نگاه می‌کنند، آن وقت زیر لب مدام می‌گویند: «کاش زمان به عقب برمی گشت!» برانکو که یک زمانی با قدرت از قهرمانی حرف می‌زد، حالا مبارزاتش برای موفقیت پرسپولیس را به رینگ احساسات برده و احساساتی شده است. برانکو با عصبانیت با بازیکنانش حرف می‌زند و مثل آدمهای عصبی رفتار می‌کند. چیزی که قبلا در وجودش ندیده بودیم.

    آب پاکی روی دست آقای بخت برگشته

اما این رفتارها حتماً دلایلی دارد. موضوع خیلی ساده است و نباید آن را پیچیده کرد. در حقیقت نزدیکان به باشگاه پرسپولیس، طوری که طبیعی جلوه کند، به برانکو این قضیه را رسانده اند که شاید بازی با فولاد، آخرین شانس وی برای ادامه همکاری با باشگاه باشد. کسی که می‌خواست لیگ برتر را با تیم جوان شده اش به آتش بکشد، حالا خود را در آستانه قربانی شدن به خاطر از دست رفتن امتیازات پرسپولیس می‌بیند. بگذارید کمی راحت‌تر ماجرا را توصیف کنیم؛ ظهر روز شنبه یکی از نزدیکان به باشگاه پرسپولیس در تماس تلفنی با برانکو، او را به هتل المپیک دعوت می‌کند تا دور از چشم خبرنگاران و مسؤولان، دو کلام حرف حساب با سرمربی بدشانس پرسپولیس داشته باشد. برانکو نیز برای پی بردن به ماجرا به همراه مترجمش نیک سیرت راهی هتل المپیک تهران می‌شود. وقتی به این محل می‌رسد، با صحنه ای عجیب برمی خورد. او یک فعال رسانه ای در حوزه مطبوعات ورزشی را در کنار یک مدیربرنامه (ایجنت) رسمی فیفا می‌بیند. این دو نفر به همراه همان فرد نزدیک به باشگاه انتظار حضور برانکو را می‌کشیدند. این چهار نفر دور یک میز نشستند و حرفهایشان را زدند. همان جا بود که آب پاکی روی دست برانکو ریخته شد. حکایتهای زیادی از این جلسه به بیرون درز پیدا کرد اما مهم ترین آن، این بود که سه میزبان برانکو، از او خواستند اگر فکر می‌کند در پرسپولیس نتیجه نمی‌گیرد، به صورت توافقی از باشگاه جدا شود تا پرسپولیس در ادامه لیگ، با سرمربی دیگری به کارش ادامه دهد.

    تناقض در رفتار و گفتار

داستان را همین جا نگه دارید تا به سراغ مسؤولان باشگاه پرسپولیس برویم. علی اکبرطاهری، حسین عبدی، محمد زادمهر و جعفر کاشانی چهار عضو از پنج عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس بدشان نمی‌آمد، پیش از شروع فصل، شرایط جدیدی برای نیمکت سرخپوشان مهیا کرده و اقدام به تغییر سرمربی کنند، اما قراردادی که برانکو در اواخر فصل گذشته با پرسپولیس به امضا رسانده بود، استحکام عجیبی داشت و در صورت فسخ آن، باشگاه ضرر مالی شدیدی را تجربه می‌کرد. به همین علت، هیأت مدیره به دنبال شرایطی رفت تا از برانکو حمایت کند با این پیش فرض که حمایتها، فقط تا زمان نتیجه گیری تیم ادامه یابد. در غیر این صورت، برانکو رفتنی است. وقتی پرسپولیس مقابل سپاهان شکست خورد، زمزمه‌های ایجاد تغییر در کادرفنی به گوش رسید ولی حمایت پررنگ پرسپولیسی‌ها از سرمربی این تیم، اجازه ایجاد تغییرات را از هیأت مدیره گرفت و آنها برخلاف میل باطنی شان به حمایت از برانکو ادامه دادند. البته حمایتها بیشتر در گفتار بود وگرنه در عمل، مسؤولان باشگاه نماینده ای به هتل المپیک فرستادند تا برانکو را برای فسخ توافقی قراردادش در صورت شکست مقابل فولاد خوزستان راضی کند!

    بدشانسی یعنی این

آقای بخت برگشته حالا فقط یک شانس پررنگ را مقابل چشم خود می‌بیند و آن هم کسب برد مقابل فولاد خوزستان است. یک خوان بسیار مشکل و سخت که عبور از آن، شجاعتی در حد «رستم دستان» طلب می‌کند. بدشانسی یعنی اینکه درست در همین هفته سرنوشت ساز، دوباره برانکو باید به اهواز گرم و شرجی برگردد و این بار مقابل فولاد، قوی‌ترین تیم استان خوزستان به میدان برود. بدشانسی یعنی اینکه 11 موقعیت 80درصدی سرخپوشان در دیدار مقابل ذوب آهن به گل بدل نشود. بدشانسی برای برانکو، دقیقا در اشتباه‌های داوری، آن هم یک داور بین المللی به نام علیرضا فغانی معنا می‌شود. بدشانسی یعنی تیمت عالی کار کند، اما گل نزند و روی دو ضربه ایستگاهی که هیچ کدامشان خطای واقعی نبود، گل دریافت کنی. بدشانسی یعنی وقتی برای برد به زمین می‌روی، وقتی همه چیز آماده است تا حریفت را با حداقل سه گل تفاضل به خانه بفرستی، دچار انواع و اقسام بی‌عدالتی‌های فوتبال شوی. بدشانسی یعنی از چهار بازی، یک امتیاز بگیری و سه شکست متوالی در کارنامه‌ات ثبت شود، اما دریغ از حتی یک بازی که مستحق باخت باشی. در نهایت، بدشانسی برای برانکو یعنی هشدارهای غیرمستقیم در شرایطی که پس از بازی با فولاد، لیگ برای 20 روز تعطیل شود و باشگاه این حق را برای خود قایل باشد که در این 20 روز، فرصت ایجاد تغییرات در کادر فنی را داشته باشد. بدشانسی یعنی برانکو فقط یک گام تا اخراج فاصله دارد!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.