دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: پویایی و جهش برای پیشرفت ایران در حوزه فضای مجازی وجود ندارد همچنان که رتبه ایران در شاخص‌های کلان دولت الکترونیک در چند سال اخیر تغییری نداشته از این رو برای ایجاد جهش و انگیزه به عنوان نخستین استان کشور شبکه ملی اطلاعات استانی در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود.

شبکه ملی اطلاعات استانی کلید خورد/ عدم تغییر رتبه ایران در شاخص‌های دولت الکترونیک
 
 
  •  

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، محمدحسن انتظاری در جلسه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فضای مجازی استان کرمانشاه در حضور مدیران دولتی و بخش خصوصی، از ایجاد شبکه ملی اطلاعات استانی برای نخستین بار در استان کرمانشاه خبر داد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره علت ایجاد این پروژه، اظهار داشت: در بررسی‌ها متوجه شدیم، اگر پویایی زیادی درباره فضای مجازی در کشور نباشد، ایران عقب خواهد افتاد و این موضوع به عنوان یک دغدغه مطرح است.

وی گفت: سازوکارهای سنتی جوابگوی سرعت تحولات در این حوزه نیست و همچنان که نگاهی به شاخص‌های کلان نشان می‌دهد، رتبه ایران در شاخص‌های فضای مجازی و آمادگی الکترونیک و دولت الکترونیک در سال‌های گذشته تغییر چندانی نداشته است.

انتظاری گفت: از سوی دیگر حرف‌هایی که منتظر بودیم برای جهش در حوزه فضای مجازی از بخش‌های مختلف به شورای عالی فضای مجازی ارائه شود نشد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه باید فعالیت‌های جهشی در این زمینه در کشور صورت گیرد، گفت: طرح‌ها باید حتماً علمی، مستند و تخصصی باشند.

وی با اشاره به دلایل انتخاب استان کرمانشاه به عنوان نخستین استان مجازی کشور، گفت: با توجه به انگیزه قوی مسئولان در استان کرمانشاه این استان انتخاب شد تا حوزه فضای مجازی کشور به صورت پایلوت در آن ایجاد شود، تا انگیزه و جهش مورد نظر در بخشی از کشور ایجاد شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: به این ترتیب تصمیم گرفتیم شبکه ملی اطلاعات استانی را ایجاد کنیم و بخشی از فضای مجازی کشور در آن ایجاد شود و موضوعات اقتصادی، خدمات دولت الکترونیک، اشتغال، گردشگری، موضوعات اجتماعی و دیگر موضوعات در آنجا پیاده‌سازی شود.

انتظاری تأکید کرد: جنب‌وجوش مسئولان استان کرمانشاه برای ایجاد استان مجازی نشان می‌دهد، اگر همدلی و همزبانی وجود داشته باشد، کار پیشرفت خواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر مدل مفهومی و طرح‌های راهبردی به جای شبکه ملی اطلاعات استانی در کرمانشاه طراحی شده و 380 پروژه اجرایی در صد طبقه‌بندی تقسیم شده است و تلاش داریم که اعتباری از دولت نگیریم و سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: در این رابطه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان‌های کرمانشاه نیز به زودی با هدف جذب مشارکت بخش خصوصی برگزار می‌شود.

انتظاری اظهار داشت: کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که نرخ بیکاری بالایی دارد و همجواری با کشور عراق می‌تواند موضوعات توریسم سلامت را در این استان پر رونق کند.

وی اظهار امیدواری کرد، در سال آینده بخش اعظم کار در این استان اجرایی شود و طی آن تمامی خدمات دولت به مردم و دولت به دولت در این طرح در قالب شبکه ملی اطلاعات ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.