قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: اعتبار دفترچه‌های درمانی روستائیان و عشایر در استان تا آخر شهریور بوده و لازم است بیمه‌شدگان این نوع دفترچه‌ها سریعا با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به تمدید اعتبار اقدام کنند.

اعتبار دفترچه‌های درمانی روستائیان تا پایان شهریور / احتمال اعمال محدودیت برای عضویت در بیمه سلامت
 

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، وحید مجیدی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه اعتبار دفترچه‌های درمانی روستائیان و عشایر در استان تا آخر شهریور است، از این رو تمام روستائیان و عشایر استان برای دریافت هر گونه خدمات درمانی و بهره‌مندی از خدمات پزشک خانواده و تیم سلامت باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرار داد و نمایندگی‌های استان نسبت به تمدید اعتبار دفترچه خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت تمدید اعتبار دفاتر بیمه سلامت همگانی رایگان تاکید کرد: از ابتدای مهر ماه سال‌جاری امکان ارائه خدمات درمانی به دفاتر تاریخ گذشته امکان‌پذیر نخواهد بود از این رو بیمه‌شدگان روستایی و عشایر این صندوق در اسرع وقت نسبت به تمدید اعتبار اقدام کنند تا خللی در ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان به وجود نیاید.

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان‌شرقی یادآور شد: تمدید این دفترچه‌ها به صورت رایگان بوده و صرفا مبلغ 200 تومان برای چاپ دفترچه از بیمه شده دریافت می‌شود.

مجیدی اضافه کرد: پزشکان، موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد اداره کل صرفا برای دفاتر درمانی که دارای اعتبار است، خدمات لازم را ارائه خواهند کرد و پذیرش دفترچه‌های فاقد اعتبار امکان‌پذیر نیست.

وی تعداد بیمه شدگان روستایی تحت پوشش بیمه سلامت در استان آذربایجان‌شرقی را یک میلیون و 302 هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیش از 700 دفترچه بیمه شده روستایی و عشایر بیمه سلامت فاقد اعتبار است.

مجیدی تمدید دفترچه‌های درمانی روستائیان و عشایر را مستلزم تایید مدارک دال بر اقامت در روستا( تایید خانه بهداشت و شورای روستا)، کارت ملی و شناسنامه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه پزشک خانواده از سال 84 آغاز و 23 میلیون دفترچه در کشور صادر و پزشک خانواده در تمام روستاها آغاز شد، اظهار داشت: از سال 92 کارهای خوبی در رابطه با پزشک خانواده در روستاها انجام شد و شاهد شکوفایی این امر در روستا بودیم به طوری که سرانه در این زمینه با 4.5 برابر در سال 93 به 92 از 23 هزار و 96 هزار تومان رسیده است.

مجیدی تصریح کرد: در سطح استان آذربایجان‌شرقی مراکز انگشت شماری می‌توان یافت که فاقد پزشک خانواده است.

وی با بیان اینکه  214 مرکز بهداشتی و درمانی در استان آذربایجان‌شرقی ( 204 مرکز بهداشتی علوم پزشکی تبریز و 10 مرکز دانشکده پزشکی مراغه) به روستائیان و عشایر تحت پوشش بیمه سلامت ارائه خدمات می‌‌کنند، افزود: 393 پزشک خانواده و 283 نفر ماما در تیم‌های سلامت در سطح استان در خدمت روستائیان هستند.

مجیدی هزینه پیش‌بینی شده برای صندوق روستائیان و عشایر تحت پوشش بیمه سلامت در استان را یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تا به امروز 860 میلیارد ریال تخصیص یافته است که کسری منابع را امیدواریم تا هفته آینده تامین و جبران کنیم.

تامین 4 میلیارد تومان اعتبار برای هزینه‌ دندانپزشکی دانش‌آموزان زیر 14 سال در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش سرانه در سال 93، خدمات دندانپزشکی به 4 درصد سرانه ( 4 میلیارد تومان ) رسید و 60 هزار نفر یعنی 75 درصد جمعیت روستایی دانش‌آموزان ابتدایی تحت پوشش فلورایدتراپی و 15 هزار نفر تحت فیشورسیلانت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در ارائه خدمات دندانپزشکی به دانش‌آموزان زیر 14 سال در روستاها دندان 3 هزار نفر جرم‌گیری، 4 هزار و 500 دندان نیز ترمیم شد.

مجیدی گفت: 8 درصد سرانه (8 میلیارد تومان) بهداشتی روستائیان برای تعمیر، تجهیز و بهبود استاندارد مراکز بهداشتی و درمانی هزینه شده است.

وی  با بیان اینکه  4 هزار سرانه یعنی 4 میلیارد تومان از هزینه پرداختی به روستائیان و عشایر به مکمل‌های دارویی پرداخت شده است، افزود: این مکمل‌ها شامل قطره آهن و قطره آ+د و قرص آهن و قرص مولتی ویتامین و قرص اسید فولیک در تمام مراکز بهداشتی و درمانی به گروه‌های هدف ارائه شده که جزو یکی از اقدامات موثر در بحث روستایی بود.

مجیدی اظهار داشت: با اقدامات انجام شده امیدواریم دختران روستایی و راهنمایی  به خاطر مشکلات کم خونی دچار افت تحصیلی نشوند.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون برنامه پنج ساله توسعه ملزم هستیم، طرح سطح بندی و ارجاع پزشک خانواده در روستاها اجرا شود.

مجیدی تصریح کرد: با اجرای دقیق پزشک خانواده که قانون آن را مکلف کرده  سردرگمی در بحث سلامت از بین می‌رود.

مدیرکل سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: طبق یک آمار اعلام شده میزان ام.آر.آی تهران با کشور انگلستان برابری می‌کند.

وی گفت: متاسفانه در بحث بیمه سلامت پیش بینی افراد تحت پوشش 6 تا 8 میلیون نفر افراد فاقد بیمه در کشور بود که بیش از 10 میلیون و 300 هزار نفر در حال حاضر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

مجیدی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل نبود ساز و کارها و خلأهای قانونی افرادی که در تامین اجتماعی ( بیمه اختیاری) بیمه بودند بیمه بازنشستگی خود را پرداخت و بیمه درمان خود را از طریق بیمه سلامت دریافت کردند و یا افرادی ( کارمندانی)  که پدر و مادر خود را در قبال مبلغ ناچیز تحت پوشش بیمه داشتند بیمه آنان را قطع کرده و از بیمه سلامت که رایگان بوده بیمه کردند.

مدیرکل سلامت آذربایجان‌شرقی پیش بینی کرد که بیمه شدن در طرح بیمه سلامت در آینده نزدیک با محدودیت‌هایی مواجه شود.

وی نوع شغل، درآمد، تعداد خانوار و اطلاعات خانوار از محدودیت‌های احتمالی را برای بیمه شدن در بیمه سلامت برای آینده اعلام کرد که منظور می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.