قدس آنلاین – سبزوار : همزمان با دهه کراکت و میلاد خجسته ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) کاروانی از خدام حرم رضوی به همراه پرچم متبرک و منور گنبد رضوی دیار سربداران را غرق در نور و شادی کردند .

امام رضا  (ع) ، حلقه اتصال ایران و جهان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار این کاروان متشکل از 8 نفر از خدام حرم امن رضوی بود که تحت عنوان کاروان " زیرسایه خورشید " به شهرستان سبزوار سفر نمودند و درمیان استقبال گرم مردم این دیار رضا رضا گویان عطر شمیم وجود نازنین آقا علی بن موسی الرضا (ع) را در سراسر دیار دارالمومنین سبزوار طنین نمودند .

خدام رضوی در بدو ورود به سبزوار پس از استقبال در کمپ استقبال این شهرستان که با همراهی گروه موزیک آوای نینوا همراه بود به سمت شهر ششتمد که محل متوفی امام جواد (ع)  می باشد حرکت نمودند و مورد استقبال صد ها نفر از مردم شریف این خطه که ساعتها منتظر ورود کاروان عشق بودند قرار گرفتند .

خدام رضوی در میان جمعین صدها نفری مردم ششتمد پرچم گنبد رضوی را درمیان اشک و لبخند مردم روستاهای مجاور عبور دادند تا یکبار دیگر مردم این خطه از ولایت خورشید با  زیارت این پرچم ، تا دلهایشان را روانه بارگاه ملکوتی هشتمین امام خود نمایند .

سفیران حرم رضوی در هشتمین دوره جشنهای مردمی زیر سایه خورشید علاوه بر دیدار با مردم ، امام جمعه ، حضور در گلزار شهدا و غبار رویی مزار پاک شهدا ، از متوفی امام جواد (ع)  ششتمد بازدید نمودند و با مدیحه سرایی و مولودی خوانی ، به تقسیم هدایای آستان مقدس رضوی که متشکل از نبات ، نمک و محصولات فرهنگی این آستان مقدس بود پرداخته و در اولین بخش از حضورشان پرچم گنبد رضوی را طوطیایی چشمان منتظر مردم نمودند .

  دیدار با علما ، خانواده شهدا ، جانبازان ، ایثارگران ، مددجویان زندانی ، ورزشکاران ، بیماران بیمارستانها و حضور در جمع مادران و نوزان بیمارستان شهیدان میبینی سبزوار و خواندن اذان و اقامه در گوش نوزادان و نامگذاری تازه متولد شدگان از دیگر برنامه های این کاروان هشت نفره خدام رضوی به سبزوار بود .

یکی از خدام رضوی به خبرنگار ما گفت : تنها افتخارم این است که در حرم امن آقا علی بن موسی الرضا (ع) خدمتگزاری می کنم .

عطایی افزود : بخدا عشق و اعتقاد قلبی به امام رضا (ع) در بین همه اقشار مردم ریشه دوانده است و ایشان حلقه اتصال ایران و جهان هستند و اگر بارگاه این امام رئوف در ایران نبود و شهادت حضرت اینجا واقع نمیشد بی تردید امروز ما از نعمت وجود ایشان بی بهره بودیم .

وی با تشریح کرامات امام رضا (ع) خواستار رشد و گسترش فرهنگ رضوی دربین آحاد جامعه سلامی و به ویژه دربین جوانان شد .

نماینده ومجری هشتمین دوره جشنهای مردمی زیر سایه خورشید در سبزوارهم در گفت و گو با خبرنگار ما گفت : بدون تردید میلاد ثامن الحجج (ع) آورگاهی است بی دلیل برای انتشار معارف ناب به روشنی و پاکی حیات رضوی و رساندن این معارف به جویندگان و تشنگان در سراسر جهان می باشد .

 سید محسن جعفری افزود : قطعا جشنهای مردمی زیر سایه خورشیددر دهه کرامت که با ایجاد فضایی براساس قرابت معنوی به بهانه حضور کاروانی از خدام حرم رضوی و پرچم متبرک امام الرضا (ع) برنامه ریزی شده است گامی موثر در راستای تحقق اهداف عالیه آستان مقدس رضوی می باشد . 

وی تصریح کرد : بیش از 30 برنامه تحت عنوان جشنهای مردمی زیر سایه خورشید در سطح شهرستان سبزوار در مدت حضور کاروان سفیران حرم رضوی به اجرا در آمد . /  انتهای پیام   

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.