سخنگوی کاخ سفید با اعلام اینکه معاون باراک اوباما هنوز به زمان نیاز دارد تا درباره شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ تصمیم بگیرد، گفت که بعید نیست اوباما میان بایدن و کلینتون یکی را تایید کند.

سخنگوی کاخ سفید: اوباما میان بایدن و کلینتون یکی را تایید می‌کند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جو بایدن که حدود هفت سال است معاون اول باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکاست، پیشتر گفته بود که تا پایان ماه سپتامبر تصمیم می‌گیرد که آیا در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا شرکت کند یا خیر.

کاخ سفید نیز روز دوشنبه اذعان کرد، معاون اوباما هنوز در حال بررسی نامزدی برای انتخابات است. جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت: گمان می‌کنم که او حدودا به یکماه دیگر زمان نیاز داشته باشد تا درباره اعلام تصمیم خود فکر کند.

باراک اوباما تاکنون محتاطانه عمل کرده تا از میان نامزدهای دموکرات فرد خاصی را انتخاب نکند، اما طی ماه‌های اخیر چندین تن از مشاوران نزدیک وی از کاخ سفید به کمپین هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا پیوسته‌اند. کلینتون که نامزد پیشتاز دموکرات‌ها است، اخیرا بر سر استفاده از ایمیل شخصی‌اش برای انجام امور دولتی با جنجال روبه‌رو شده است. معاون باراک اوباما پیشتر دو بار نامزد ریاست جمهوری شده بود اما به سختی شکست خورد. سخنگوی کاخ سفید این مساله را که اوباما نهایتا میان معاون خودش و وزیر امور خارجه سابق دولت خود یکی را بر می‌گزیند، رد نکرد.

 

وی گفت: من تایید یکی از آنها توسط اوباما را رد نمی‌کنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.