محمد البخیتی عضوی شورای سیاسی جنبش مردمی انصارالله گفت که عبد ربه منصور هادی نماینده هیچ طرفی در یمن نیست.

منصور هادی نماینده هیچ طرفی در یمن نیست

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد البخیتی در گفت و گو با شبکه خبری المیادین اظهار داشت، خواسته ها و شرایط مقامات سعودی خواسته یمنی ها نیست.

المیادین در ادامه این گزارش افزود، دیدارها بین اسماعیل ولد الشیخ احمد با هیات انصارالله ادامه دارد و دو طرف در باره امکان تدوین پیش نویسی برای حل و فصل بحران به خصوص بعد از تاکید هادی بر شروط گذشته برای توقف جنگ و مخالفت جنبش انصارالله با آن ، گفت و گو می کنند.
نصرالدین عامر عضو هیات اطلاع رسانی انصارالله به المیادین گفت: ولد شیخ احمد هنوز نسبت به شرایطی که هادی مطرح کرده متقاعد نشده است.
منصورهادی در دیدار با اسماعیل ولد الشیخ که برای بررسی و پیگیری گفت وگوهای طرف های یمنی الزام جنبش انصارالله به اجرای قطعنامه 2216 سازمان امنیت را شرط اصلی حل بحران یمن اعلام کرده است.
منصورهادی همچنین عقب نشینی کامل نیروهای جنبش مردمی انصارالله از صنعا پایتخت یمن و دیگر استان ها و خروج علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن از این کشور را جزو شرایطی تعیین کرد که باید طرف های مقابل حتما آن را بپذیرند تا صلح در یمن برقرار شود.
بنابر این گزارش، رییس جمهوری فراری یمن همه توافقات و پیشنهادهایی که اخیرا در نشست بین نماینده سازمان ملل در امور این کشور با نمایندگان جنبش انصارالله و علی عبدالله صالح در مسقط صورت گرفت را رد کرد و گفت که گفت وگوی دو جانبه با جنبش انصارالله و نمایندگان علی عبدالله صالح را نمی پذیرد.
المیادین همچنین گزارش داد: مردم یمن در صنعا در اعتراض به سکوت جهانی در قبال کشتارها در یمن تظاهرات کردند.
عربستان و هم پیمانانش از ششم فروردین سال جاری به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی و فراری یمن به قدرت، تجاوز به خاک این کشور و محاصره همه جانبه آن را آغاز کرده اند. در این مدت هزاران غیرنظامی کشته و زخمی شده و وضعیت انسانی در این کشور فقیر عربی وخیم تر از قبل شده است.
عربستان که با همراهی 9 کشور عربی و حمایت آمریکا عملیات نظامی هوایی و دریایی علیه مردم یمن را از ششم فروردین گذشته آغاز کرده، قصد داشت منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن را به حکومت در شهر صنعا بازگرداند که تاکنون به هدف خود نرسیده است.
عربستان تاکنون با همه پیشنهادهای آتش بس ارایه شده از سوی سازمان ملل یا کشورهای میانجی مخالفت کرده و بطور مستمر به بمباران هوایی تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و انبارهای مواد دارویی و غذایی در شهرهای مختلف یمن مبادرت کرده و هزاران یمنی بی گناه از جمله زنان و کودکان را کشته یا مجروح کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.