زمین‌لرزه نسبتاً بزرگی حوالی شهرستان فیروزکوه از توابع استان تهران و نیز شهرستان‌های دماوند و پردیس در شرق این استان را لرزاند.

زلزله ۴ و ۶ ریشتری شهرستانهای دماوند و فیروزکوه را لرزاند

زمین‌لرزه فیروزکوه در ساعت 22 و 6 دقیقه و 23 ثانیه  سه شنبه شب به وقت محلی رخ داد و شدت آن 4.6 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ثبت شده است.

زمین‌لرزه مذکور در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی 35.58 درجه و طول شرقی 52.63 درجه ثبت شده و در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد.

زلزله مذکور در 24 کیلومتری فیروزکوه، 39 کیلومتری آرادان در استان سمنان و 42 کیلومتری گیلان رخ داده است.

شبکه لرزه‌نگاری استان تهران وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران وقوع این زمین‌لرزه را تأیید کرده است.

ناصر محمودی‌فرد فرماندار شهرستان دماوند از آماده‌باش نیروهای مدیریت بحران این شهرستان در پی وقوع زلزله خبر داد.

با اشاره به وقوع زلزله در شرق استان تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه کانون زلزله در نزدیکی شهرستان فیروزکوه بود، در شهرستان دماوند نیز شدت آن حس شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی ناشی از خسارات زلزله در شهرستان دماوند ارایه نشده است، افزود: برای جلوگیری از حوادث احتمالی، نیروهای مدیریت بحران نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

فرماندار شهرستان دماوند در خصوص زلزله‌های 4.6 و 3.2 ریشتری امشب در فیروزکوه و احساس آن در شهرستان دماوند اظهار داشت: با توجه به اینکه کانون زلزله در شهرستان فیروزکوه بوده، شهرستان دماوند مستقیماً در زلزله دخیل نیست.

پس‌لرزه 3.2 ریشتری در فیروزکوه پس از زمین‌لرزه 4.6 ریشتری ، مردم این شهرستان را به هراس انداخت.

مردم شهرهای هم‌جوار فیروزکوه در شهرستان‌های گرمسار و آرادان هم زلزله را احساس کردند و منابع محلی از ملموس بودن شدت زمین‌لرزه خبر دادند.

برخی از مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان هم‌اکنون در خارج از منازل به سر می‌برند.

مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان در همین ارتباط  اظهار کرد: در محدوده استحفاظی استان سمنان، زلزله‌ای رخ نداده ولی زمین‌لرزه 4.6 ریشتری امشب که در فیروزکوه رخ داد، از سوی مردم شهرستان‌های آرادان و گرمسار احساس شده است.

احمد طاهری بیان کرد: شدت زلزله و عمق کانونی آن به حدی بوده است که روستاهای شمالی شهرستان آرادان و برخی روستاهای شهرستان گرمسار از جمله سیمین‌دشت که در مرز با شهرستان‌های استان تهران قرار دارد، این زمین‌لرزه را احساس کرده‌اند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در پیگیری با مرکز زلزله‌نگاری موسسه ژئوفیزیک مشخص شد، حادثه خاصی در محدوده استان سمنان رخ نداده است.

تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی این زمین‌لرزه نیز دریافت نشده است.

.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.