وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نقطه خاصی که در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در نظر گرفتیم نهادینه‌کردن و مشارکت کودکان و نوجوانان در این بخش است.

مشارکت کودکان و نوجوانان در جشنواره امام رضا (ع) نقطه ویژه جشنواره سیزدهم بود
 
به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس علی جنتی در حاشیه مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در سالن صبای مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه ما جزء عاشقان و دلباختگان حضرت رضا(ع) هستیم لذا وظیفه داریم با همه توان خود به ترویج فرهنگ رضوی بپردازیم بنابراین دولت در چارچوب در نظر گرفته شده تلاش می‌کند ترویج فرهنگ رضوی را گسترده‌تر کند.

وی افزود: وزارت ارشاد در شورای سیاستگذاری‌های این جشنواره به صورت ملی نقش داشته است و در شورای استانی هم برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه طبیعی است همه امکانات را در این راستا استفاده کنیم، گفت: برنامه‌هایی همانند ترجمه کتاب، نوشتار کتاب،‌ هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی همه اینها به عنوان ابزاری برای توسعه فرهنگ رضوی در اختیار وزارت ارشاد قرار گرفته است.

جنتی اظهار کرد: گستردگی این جشنواره سبب شده است 80 نماینده فرهنگی که رایزنی این جشنواره را در کشورهای خارجی برعهده داشتند به برگزاری این جشنواره بپیوندند و سازمان‌‌های مردم نهاد نیز به کمک جشنواره بیایند.

وی افزود: نقطه خاصی که در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در نظر گرفتیم نهادینه‌کردن و مشارکت کودکان و نوجوانان در این بخش است.

وزیر ارشاد از همکاری وزارت علوم که سبب گسترده‌ برگزار شدن این جشنواره در دانشگاه‌ها شده است ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: فرهنگ رضوی باید هرچه بیشتر در کشورهای مختلف توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب می‌شود، گفت:‌ فرصت مغتنمی است که فرهنگ رضوی ترویج شود و این یک فرصت طلایی برای فرهیختگان و سیاستمداران کشور است و شورای سیاستگذاری مشهد 2017 به صورت ملی و استانی تلاش می‌کند تا برای سال 2017 از ظرفیت‌های بزرگ مشهد استفاده کند.

جنتی یادآور شد: برای اینکه مشهد در سال 2017 بتواند به نهایت خود برسد برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا(ع) می‌تواند در بهتر برگزار شدن برنامه‌های سال 2017 تاثیر خوبی بگذارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.