قدس آنلاین- تبریز: ۵۴ پروژه عمرانی، خدماتی، صنعتی و فرهنگی همزمان با هفته دولت با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در شهرستان سراب مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

۵۴ پروژه عمرانی، خدماتی، صنعتی و فرهنگی در سراب افتتاح شد
 
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، برای بهره‌برداری از این تعداد پروژه که 39 مورد آن توسط نهادهای دولتی و بقیه توسط بخش خصوصی اجرا شده، افزون بر 37 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است.


کارخانه فولاد سراب با تولید سالانه 70 هزار تن انواع شمس و ورق‌های آهنی، کارخانه تولید قطعات بتنی، واحد تولیدی ورق‌های فشرده چوبی با رویه ملامینه با ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و 800 هزار تن از مهم‌ترین پروژه‌هایی بود که در سفر معاون عمرانی استاندار به سراب افتتاح شد.

همچنین بازارچه عرضه محصولات سنتی و محلی و چند پروژه عمرانی شهرداری، مدرسه مجتمع‌های مسکن مهر سراب، پروژه آبرسانی به روستای رازلیق، پروژه تامین آب آشامیدنی ناراب و مجتمع آبرغان، توربین تولید برق بادی، خانه فرهنگ و سلامت بانوان سراب و مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان سراب از دیگر طرح‌ها و پروژه‌های این شهرستان بود که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی درآیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهرستان سراب، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به مسوولان و کارگزاران دولت در سراب، از توجه و اهتمام دولت تدبیر و امید برای عمران و آبادی شهرها و روستا و توسعه زیرساخت‌های مناطق مختلف سخن گفت.

محمدصادق پورمهدی افزود: خدمت به مردم و ایجاد بسترهای مناسب برای  حضور سرمایه‌گذاران و مشارکت بخش خصوصی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران و کارگزاران دولت است.

وی با اشاره به رویکردهای دولت و اهتمام مدیریت ارشد استان برای حمایت از سرمایه گذاران و بخش خصوصی گفت: منطقه سراب با موقعیت و سرزمین جغرافیایی خوب و ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و معدنی منطقه‌ای بکر و مناسب برای فعالیت های تولیدی و سرمایه گذاری است.

پورمهدی با بیان این که هرگونه سرمایه گذاری در شهرستان سراب مورد حمایت است، افزود: بحث اشتغال بزرگترین دغدغه مردم و مسوولان است و از هر سرمایه گذار و تولید کننده ای که بتواند به حل مشکل اشتغال کمک کند حمایت خواهیم کرد.

وی در واکنش به درخواست تولید کنندگان و مسوولان سراب در خصوص مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اعلام کرد: بر اساس تدابیر و تفاهم نامه منعقده میان شرکت شهرک های صنعتی استان با بانک سینا مقرر شده به هر یک از واحدهای تولیدی مبلغ یک میلیارد تومان و از طریق صندوق توسعه ملی هم سه میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در سطح استان که به رغم محدودیت منابع مالی اما با وحدت و همدلی مردم و مسوولان صورت گرفته است خواستار انعکاس و اطلاع رسانی این خدمات از سوی رسانه های جمعی و صدا و سیما در هفته دولت شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.