امام جمعه موقت اهواز گفت: اگرچه علاقه ایرانی​ها به اهل بیت(ع) و مذهب تشیع به پیش از آن برمی​گردد ولی گسترش تشیع با ورود امام(ع) به ایران، دامنه وسیع​تری پیدا کرد.

امام رضا(ع) بذر محبت را در دل شیعیان ایرانی پرورش داد

حجت​الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن​زاده در گفت​وگو با ایسنا منطقه خوزستان، اظهار کرد: امام علی بن موسی​الرضا(ع) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر اکرم(ص)، در سن 35 سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان شد. حیات ایشان مقارن با خلافت خلفای عباسی بود که سختی​ها و رنج​ زیادی را بر امام(ع) روا داشتند و سرانجام مامون عباسی، امام رضا(ع) را در سن 55 سالگی به شهادت رساند.

 

وی افزود: امام رضا(ع) نقش اساسی و بسیار مهمی در گسترش تشیع به ویژه در ایران داشتند. اگرچه علاقه ایرانی​ها به اهل بیت(ع) و مذهب تشیع به پیش از آن برمی​گردد ولی گسترش تشیع با ورود امام(ع) به ایران، دامنه وسیع​تری پیدا کرد و بخشی از معارف شیعی ما، مرهون فرمایشات و مناظره​های علمی ایشان است.

 

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: امام رضا(ع) با حضور در نقاط مختلف ایران و در طی مسیری که از مدینه داشتند، توانستند بذر محبتی که در دل​های شیعیان بود را پرورش دهند و شیعیان را همان‌طور که در قرآن هم آمده با عقلانیت و علم آشنا کنند.

 

حسن​زاده با اشاره به شخصیت اخلاقی امام رضا(ع) گفت: امام(ع) هیچگاه با سخن خود، دیگران را آزار نداد، سخن هیچکس را قطع نمی​کرد، با خدمتگزاران خود بر سر یک سفره می​نشست و غذا می​خورد و از مسلمانان، خود شخصا پذیرایی می​کرد.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به یکی از احادیث امام رضا(ع) بیان کرد: امام رضا(ع) فرموده است "مؤمن، مؤمن واقعی نیست مگر آن‌که سه خصلت در او باشد، سنتی از پروردگارش، سنتی از پیامبرش و سنتی از امامش، اما سنت پروردگارش، پوشاندن راز خود است، سنت پیغمبرش، مدارا و نرم‌رفتاری با مردم و سنت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان​حالی است".

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.