معاون نخست وزیر روسیه در امور دفاعی از پیشرفت همکاری های این کشور و ایران در عرصه های مختلف از جمله هسته ای خبر داد.

 همکاری های هسته ای ایران و روسیه افزایش می یابد

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا، دیمیتری راگوزین با اشاره به برنامه برگزاری نخستین نشست امروز (چهارشنبه) کمیته مشترک همکاری های علمی و فناوری های ایران و روسیه اظهار کرد: این امکان وجود دارد که ایران یکی از شرکای روسیه در زمینه فناوری های هوایی و تولیدات صنعت هواپیمایی باشد.

وی همچنین درباره نتایج مذاکرات خود با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ایران که دیروز در مراسم گشایش نمایشگاه هوا فضای ماکس 2015 در شهر ژوکوفسکی نزدیک مسکو انجام شد، به خبرنگاران گفت: همکاری ها در زمینه انرژی اتمی بین روسیه و ایران پیشرفت می کند.
راگوزین با اشاره به توانمندی های فراوان دو کشور برای گسترش روابط، افزود: توسعه همکاری ها در بخش های مختلف ممکن است شامل صنعت هوایی، کشتی سازی، هوافضا و استفاده از خدمات فضایی شود.
نخستین نشست کمیته مشترک همکاری علمی و فناوری دو کشور با حضور هیات بلندپایه ایران به ریاست ستاری و همتای روسی به ریاست دیمیتری راگوزین امروز برگزار خواهد شد.
هیات ایرانی دیروز از نمایشگاه هوایی ماکس 2015 با مساحت 55 هزار متر مربع که در آن دستاوردهای دفاعی، هوایی و فضایی صدها شرکت از 40 کشور جهان بویژه روسیه عرضه شده است، دیدن کرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ایران در حاشیه دیدار از بزرگترین نمایشگاه هوایی جهان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و دنیس مانتوروف وزیر صنعت و بازرگانی این کشور و دیمیتری راگوزین دیدار و در باره روابط دوجانبه و توسعه همکاری ها رایزنی کرد.
قرار است ستاری در این سفر با آندری فوروسنکو دستیار علمی رئیس جمهوری و کاماروف رئیس آژانس فضایی روسیه نیز با هدف گسترش همکاری های علمی و فناوری دو کشور مذاکره کند.
طبق برنامه اعلام شده 10 توافقنامه اولیه و قرارداد همکاری در جریان سفر چهار روزه هیات ایرانی که فردا (پنجشنبه) پایان می یابد، امضا خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.