دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما با رقابت جریان‌ها موافقیم ولی مخالف با دشمنی و کارشکنی و فتنه‌گری آن‌ها هستیم.

خواب وخیال دوران قاجار وپهلوی را از سر خود بیرون کنید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن رضایی در یادواره «شهید شاخص قشر بسیج کارمندان کشور» به تجلیل از شهیدان رجایی و باهنر و شهید غلامعلی نیکخواه و شهدای بسیج وزارتخانه ها و ادارات کشور پرداخت و با تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع) گفت: حضرت امام(ره) راهی را در مسیر ملت ایران قرار دادند که شهدا پیشگامان وطلایه داران این راه شدند شهدا با پرچم "هیهات من الذله" در پیشاپیش ملت ایران و به فرمان مقتدای خود راه و نقشه امام را در هدایت جامعه پیاده کردند. سوال اینجاست که این راه امام وراه شهدا چه بود.

 

وی تصریح کرد: راه امام نه راه روشنفکران غرب زده بود ونه راه مرتجعین بی درد. راه امام نه راه اسلام امریکایی بود ونه راه آخوندهای درباری .راه امام راه اسلام ناب محمدی (ص) بود. راه امام و راه شهدا راه آزادی واستقلال ملت ایران بود . راه امام راه اقتدار وسربلندی ملت ایران بود. راه امام و راه شهدا مسیری برای بازگشت به خویش بود. راه دستیابی به خودباوری واعتماد به نفس بود. راه امام و راه شهدا فعال کردن توانایی های داخلی در سیاست ودفاعی و امنیت بود، راه امام راه پیشرفت وتعالی بشر است.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به تبیین ویژگی های «دشمنان راه امام» پرداخت و افزود: دو گروه داخلی و حامیان خارجی آنها رقیب و بعضاً دشمنان راه امام هستند، راه امام را قبول ندارند و با آن مخالفت می کنند. این دو گروه یکی غرب زده ها و لیبرال زده ها هستند و گروه دیگر مرتجعین و واپس گراها. این‌ها متاسفانه برخی از اوقات رقابت خود را با راه امام به صورت دشمنی در می آورند. از ابتدای انقلاب تا کنون بیش از ده فتنه صورت گرفته است که عموماً زیر سر تندروهای لیبرالی و ارتجاعی بوده است که آخرین آن فتنه سال هشاد وهشت بود.

 

رضایی تاکید کرد: ما با رقابت جریان ها موافقیم ولی مخالف با دشمنی و کارشکنی و فتنه گری آنها هستیم ، استفاده لیبرال زده ها از انحصار طلبی و استبداد در مبارزات سیاسی درقبل از انقلاب موجب تشکیل دولت پهلوی شد وپس از انقلاب از یک طرف موجب کند شدن پیشرفت ملت ایران گردید واز سوی دیگر موجب فتنه ها شد.

 

رضایی گفت: اگر تردید لیبرال زده ها درعلم،در فناوری،در اقتصاد ،فرهنگ و تردید درپیشرفت ملت ایران نبود و اگر دخالت و کار شکنی اربابان آنها از خارج نبود ملت ایران ده برابر وضعیت فعلی در اقتصاد پیشرفت می کرد، با دو قطبی کردن جامعه و با ایجاد تفرقه و با فریبکاری و فرا فکنی موجب کندی روند انقلاب و بعضا به ایجاد فتنه هایی هم دست می زنند. آنها متاسفانه قواعد بازی را رعایت نمی کنند، دشمن مشترک و رقیب مشترک آنها راه امام و انقلابیون بوده است .

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آسیب های ناشی از جریان تردید در مسیر انقلاب و اداره کشور گفت: بزرگ ترین آسیب این دو گروه ایجاد تردید در اداره کشور بوده است این تردید موجب کندی وعقب ماندگی در اداره کشور شده است .لیبرال زده ها چون معتقد هستند تا زمانی که ما تسلیم خواسته های آمریکا وغرب نشویم روی سعادت وپیشرفت را بخود نمی بینیم ومرتجعین معتقدند که اقتصاد مهم نیست و نباید در اولویت زندگی قرار گیرد. نتیجه افکار واعتقادات لیبرالها ومرتجعین توقف پیشرفت ملت ایران است آنها که می گویند" اقتصاد مهم نیست و کار بکار دنیا نداشته باشید!" و آنها که می گویند "صبر کنید تا آمریکا بیاید!" هردو موجب هدر رفتن زمان و وقت ملت ایران می شوند. هردو موجب می شوند که تواناییهای ملی واستعدادها وظرفیت بومی شهرها واستانها وجوانان کشور ما بکار گرفته نشود .

 

رضایی افزود: در حالیکه راه امام، راه بیداری ملت ایران برای بکارگیری توانایی های خویش است. راه امام راه خودباوری واعتماد به نفس است . راه امام می گوید« وکادالفقر ان یکون کفرا و لا معاش له لا معاد له» ، راه امام می گوید چشمان خود را باز کنید ببینید چرا غرب نمی خواهد ملت ایران پیشرفت کند. راه امام می گوید منتظر آمریکا ماندن یک سرابی بیش نیست .زمان وعمر ملت ایران را به هدر ندهید. لیبرال زده ها وغرب زده ها پیشرفتهای غرب را به رخ انقلابیون می کشانند و یا حمایت های آمریکا را از برخی از متحدین خود مثل کره جنوبی و آلمان و ژاپن را بما نشان می دهند وحتی برخی ها همکاریهای اقتصادی چین و آمریکا را دلیل می آورند که گویی تنها راه پیشرفت ملت ایران همراهی وهمکاری با آمریکا ست.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما چگونه به شما که چشمان خود را بسته اید بفهمانیم که آمریکا نمی خواهد به ملت ایران کمک کند .آمریکا خواهان پیشرفت ملت ایران نیست، اگر بود در زمان شاه این کار را می کرد علیه دولت ملی مصدق که دست دوستی به سوی آمریکا دراز کرد کودتا نمی کرد ، از طرف دیگر ملت هایی مثل کره و ژاپن وچین که شما نام می برید از خودباوری واعتماد به نفس شروع کردند و برنامه داشتند.

 

وی تصریح کرد: لیبرال زده ها بدون برنامه برای پیشرفت کشور منتظر آمریکا وغرب نشسته اند حالات آنها شبیه شیفتگانی است که عقل از سرشان بدر آمده است ، این شیفتگی آنها را به یک بت پرستی مدرن کشانده است ، یک نمونه آن همین مذاکرات اخیر است که اگر آمریکا هسته ای شدن ایران را پذیرفته چون ناچار شد . یعنی ملت ایران و رهبری تمام راهها را بروی آمریکا بست ویک راه را برای آنها باز گذاشت :راه عقب نشینی آبرومندانه. لذا عقب نشینی کرد شما این اقدام آمریکا را دوستی آمریکا با ملت ایران می دانید آمریکا در همین عقب نشینی فریبکاری کرده اند و بلکه دشمنی کرده اند یعنی راهی را که باز کرده اند مین گذاری کرده اند ، محدودیتهایی که در فعالیتهای هسته ای قرار داده اند ویا زمانهای طولانی که قرار داده اند مشکوک ومکارانه است. آنها امیدوارند که در همین ده سال رژیم ایران عوض می شود و به خیال خام خود ،خواب ساقط شدن جمهوری اسلامی را می بینند.

 

رضایی در ادامه به دوران های دشمنی وکارشکنی های غرب علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا طی هفتاد سال اخیر دهها برنامه علیه ملت ایران را به اجرا در آورده است ، که برخی از روسای جمهوری آمریکا به تعدادی از آنها اشاره کرده اند. کلینتون به کودتا علیه دولت ملی ایران و اوباما به حمایتهای امریکا از صدام حسین اشاره کرده است.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با برشمردن اقدامات خصمانه آمریکا در قبل از انقلاب اسلامی علیه ملت ایران به کودتا علیه دولت ملی مصدق و حمایت از سرکوب نهضت پانزده خرداد و تلاش برای کودتا در جریان انقلاب اسلامی با فرستادن ژنرال هایزر به ایران اشاره کرد و در تشریح اقدامات خصمانه ودشمنی‌های آمریکا علیه ملت ایران پس از انقلاب اسلامی به حمایت آمریکا از ضد انقلابیون ایران در جریان نا امنی ها وترورها وانفجارات سالهای اول انقلاب ، حمایت آمریکا از جنگ وتجاوز ارتش بعثی به سرزمین ایران اسلامی، بی محلی وبی توجهی به اقدامات تنش زدایی دولت های سازندگی واصلاحات و توهین وافترا وتهدید ایران در دوران بوش و اعمال تحریمهای ظالمانه طی پنج سال اخیر اشاره کرد.

 

رضایی افزود: ممکن است عده ای بگویند که آمریکا به اشتباهات خودش پی برده ومی خواهد دوستی کند ما می گوییم دوستی علایمی دارد.آیا آمریکا حاضر است این علایم را از خودش نشان دهد؟آیا حاضر است ، دست از دخالت در امور داخلی ایران بردارد و دست از نفوذ و تلاش برای انحراف شعارهای مردم بکشد. آیا حاضر است تحریمها را کاملا بردارند و مانع کشورهای دیگر برای تجارت و سرمایه گذاری با ایران نشوند و دست به تحریمهای جدید نزنند؟یک علامت دیگر این است که آمریکا مانع گسترش توان دفاعی وتقویت امنیت ما نشود مانع موشک سازی وتقویت بنیه دفاعی ما نگردد. همچنین دارایی های مارا در آمریکا ازاد کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به رفتار شناسی آمریکا گفت: اگر این کشور به دنبال بهبود شرایط خود در منطقه است بایستی با ملتهای منطقه مثل عراق وسوریه ولبنان دشمنی نکند و خصمانه درگیر نشود.

 

وی در ادامه گفت: اگر اسراییل حماقت کند و بخواهد به ایران حمله کند البته ما دندانهای اسراییل را در دهان او خرد خواهیم کرد و اما آیا در چنین شرایطی آمریکا از اسراییل حمایت نخواهد کرد و روبروی ما در جنگ نخواهد ایستاد؟ آمریکا اگر راست می گوید بیاید این شرایط را اعلان کند وبگوید من می خواهم از گذشته ام فاصله بگیرم. ولی اگر آمریکا تحریمها را کاملا بر ندارد و مانع تقویت بنیه دفاعی ما بشود و دست از دخالت در امور داخلی ما برندارد پس آمریکا نمی خواهد با ملت ایران دوستی کند .آمریکا در دوران شاه با ملت ایران دوستی نکرد و در سال 32 کودتا کرد حالا آیا در دوران نظام جمهوری اسلامی می خواهد دوستی کند. هیهات من الفریب و هیهات من الساده اندیشی .

 

رضایی افزود : اگر امثال من به سپاه پاسداران بر می گردیم، معنای آن این است که همه ما تا آخرین قطره خون آماده دفاع از ارزشهای انقلاب هستیم.

 

وی افزود: دوران تعامل یکطرفه با غرب درایران به پایان رسیده است. من می خواهم بار دیگر به غربی‌ها بگویم خواب وخیال دوران قاجار وپهلوی را از سر خود بیرون کنید دولت وملت ایران از شما یک رابطه برابر وهمراه با احترام می خواهند مردم ایران حاضر نیستند راه امام وشهدا را ازدست بدهند بخاطر شما سکوت کنند و در مقابل ظلم وتجاوز شما ودوستانتان در منطقه خاموش باشند مردم ایران حاضر نیستند ثروتهای ملی خودرا در مقابل کالاهای مصرفی شما به بهای ناچیزی خرید وفروش کنند ، ملت ایران حاضر نیستند برای رضایت شما دست از پیشرفت خود بردارند ملت ایران اجازه دخالت در امور داخلی خودرا به شما نمی دهند.

 

رضایی تاکید کرد: ممکن است عده ای بگویند شما انقلابیون با این روحیه نمی توانید در روابط بین المللی راهی باز کنید در دنیا منزوی می شوید. اگر این حرف درست بود که شش کشوربزرگ جهانی بمدت دوازده سال پشت میز مذاکره با ایران نمی نشستند و به ایران هیچ امتیازی نمی دادند ، بله ما معتقدیم با اقتدار ومنطق راه خود را در روابط بین المللی باز خواهیم کرد وانحصار طلبی غرب را در تجارت جهانی خواهیم شکست.

 

وی در پایان گفت: قبل از تحریم ها، شخص مقام معظم رهبری از پانزده سال پیش بر تولید علم و فناوری و توسعه دانش های نوین از جمله دانش صلح طلبانه هسته ای تاکید کردند. همین تاکید باعث شد که ایران صاحب این دانش شد و غرب را وادار به مذاکره با ایران کرد. این تدبیر ایشان باعث شد هم ما صاحب دانش هسته ای شویم و هم راه تجارت و روابط بین الملل برای کشور بازگشایی شود. لذا هم اقتدار و هم منطق باید با هم باشند. تیم شجاع و وفادار دیپلماسی انصافا زحمت کشیدند، تلاش کردند و نتیجه ای گرفتند ، حاصل این تدابیری است که مقام معظم رهبری در دولت های گذشته برای توسعه دانش هسته ای ایجاد کردند.​

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.