مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به این که درهفته دولت جاری، ۴هزار و ۹۸ پروژه برقی افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود، گفت: از این پس پروژه های برقی با حساسیت بیشتری انتخاب و اولویت بندی خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی بیش از ۴ هزار طرح بزرگ صنعت برق کلید خورد

به گزارش ایسنا، آرش کردی که با بیان اینکه در مجموع عملیات اجرایی511 پروژه بزرگ برقی دراین هفته آغاز خواهد شد،اظهار کرد:هزینه اجرای این طرح ها را 6039 است همچنین تا پایان هفته دولت سال جاری، 3 هزار و 587 پروژه برقی نیز به بهره برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد:به منظور افزایش ظرفیت تولید و توان واحدهای نیروگاهی ( راندمان)، پروژه خرید، ساخت، نصب و راه اندازی سیستم خنک کاری هوای ورودی در دو واحد گازی نیروگاه شهید رجایی با هزینه ای در حدود20.000میلیون آغاز خواهد شد.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه برای اجرای این طرح ها در مجموع 18 هزار و 805 میلیارد ریال و 128 میلیون یورو هزینه شده است،گفت علاوه بر این بهره گیری بیشتر از انرژی های نو رویکرد مهم صنعت برق کشور است.

 

کردی ادامه داد: درهمین راستا عملیات ساخت و نصب 34 واحد توربین بادی 660 کیلوواتی در گیلان با هزینه 700.000 میلیون ریال آغاز خواهد شد که حرکتی جدید در استفاده از انرژی های نو و ایجاد تنوع در سبد انرژی کشور به شمار می رود.

مدیرعامل توانیر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی نخستین نیروگاه زمین گرمایی کشور در مشکین شهر،اظهار کرد:هزینه اجرای این پروژه 500 هزار میلیون ریال است درهمین زمینه تهیه نسخه جدید اطلس باد ایران نیز با استفاده از روش های نوین و هزینه ای بالغ بر 15 هزار میلیون ریال آغاز می شود که در تکمیل اطلاعات این بخش موثراست.

مدیرعامل توانیر افزایش بهره وری و بهینه سازی انرژی را دیگر رویکرد جدید صنعت برق عنوان کرد وگفت: به منظور افزایش ظرفیت تولید و توان واحدهای نیروگاهی ( راندمان)، پروژه خرید، ساخت، نصب و راه اندازی سیستم خنک کاری هوای ورودی در دو واحد گازی نیروگاه شهید رجایی آغاز خواهد شد.

کردی همچنین با بیان این که صنعت برق در حفظ محیط زیست و حفاظت از منابع آبی پیشرو بوده است، افزود: با این رویکرد پروژه استفاده از پساب فاضلاب شهر همدان به منظور استفاده در سامانه خنک کننده نیروگاه شهید مفتح به اجرا در آمد.

وی اظهار کرد: با وجود تمام محدودیت ها، اما با درک شرایط آبی کشور، این پروژه با هزینه 1270 میلیارد ریالی اجرا وسامانه برج "تر" این نیروگاه نیز به برج "خشک" تبدیل شد که با تکمیل آن، از این پس نیاز نیروگاه شهید مفتح همدان به آب، شدیدا کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: همچنین بخشی از مهمترین پروژه هایی که در هفته دولت جاری مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت، با رویکرد های مورد اشاره اجرا شده اند که در این زمینه می توان به 2 پروژه انرژی های نو شامل طراحی و ساخت نمونه سیستم تولید و فراورش سوخت برای استفاده پیل سوختی و نصب تجهیزات فتوولتائیک (نیروگاه خورشیدی) در شهر ساری اشاره کرد که برای بهره برداری از این پروژه ها در مجموع 2.663.000 میلیون ریال و 128 میلیون یورو)هزینه شده است.

کردی بهره برداری از6 طرح بهره وری و بهینه سازی مصرف انرژی برق را نیز با همین رویکرد مورد توجه قرار داد و گفت: نصب و راه اندازی سیستم خنک کاری هوای ورودی به 2 واحدگازی نیروگاه شهید رجایی که با هزینه ای در حدود 20.000 میلیون ریال انجام شده ودر مجموع افزایش 23 مگاواتی تولید برق را به دنبال داشته که باعث صرفه جویی درهزینه ها و افزایش راندمان نیروگاه شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.