گردهمایی سالانه دبیران و اعضای هیات‌های اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور صبح امروز در محل تشکیلات خانه کارگر مشهد برگزار شد.

دولت روحانی با مهار رشد تورم کار ارزشمندی را انجام داد

به گزارش ایلنا «علیرضا محجوب» دبیرکل خانه کارگر و رئیس فراکسیون کارگری مجلس در آغاز این نشست سالانه با اشاره به انتخاباتی پیش روی دهمین دور مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حضور نامزدهای منتخب کارگری در این انتخابات تاکید کرد.

وی افزود: برای پیگیری مطالبات صنفی کارگران از همه کسانی که می‌توانند در انتخابات پیشرو شرکت کنند حضور دعوت می‌کنیم و تشکیلات خانه کارگر آماده است تا در صورت لزوم از افرادی که قابلیت پیگیری خواسته های صنفی کارگران در مجلس شورای اسلامی را دارند در حد بضاعت حمایت و پشتیبانی کند.

دبیرکل خانه کارگر همچنین در خصوص انتقاد‌هایی که این روزها متوجه دولت است افزود: واقعیت این است که وضع موجود به هیچ وجه تامین کننده خواسته های حداقلی جامعه کارگری نیست، اما باید منصفانه رفتار کرد و در نظر داشت که مجموعه دولت برای رسیدن به همین وضع موجود چه فشارهایی را متحمل شده است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس بایادآوری حمایت تشکیلات خانه کارگر از آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر بخواهیم منصفانه رفتار کنیم باید قبول کنیم که در برخی موارد انتقاد‌ها از دولت به حالت تمسخر و هجو تبدیل شده است و بصورت مشخص در این خصوص تشکیلات خانه کارگر هرگز از چنین موضعی حمایت نمی‌کند.

محجوب همچنین در خصوص توافق هسته‌‌ای اخیر گفت: ما از یک آزمون سخت بیرون آمدیم و این پهلوانی دیپلماسی است که توانست ما را از تحریم بیرون آورد آقای ظریف و همکارانش در تیم مذاکره کننده دراین بین زحمت بسیاری کشیدند  اما پیش از او قهرمان اصلی کسی است که قبلا پای مذاکرات نشسته و به اندازه کافی دراین زمینه تخصص دارد.

وی بابیان اینکه شخص رئیس جمهور در بحث توافق هسته‌ای با هماهنگی کامل مقام معظم رهبری عمل کرد افزود: هنوز بسیاری آمریکایی ها از نتیجه این توافق بهت زده هستند چنانچه رسانه های آمریکایی در باره «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا می گویند که او طرف ایرانی ها است لذا این شاهکار دولت تدبیر و امید بود.

دبیرکل خانه کارگر بابیان اینکه شخص رئیس جمهور به تنهایی یک رسانه‌ است همچنین در مورد رویکرد اقتصادی دولت گفت: درک آقای روحانی از مفاهیم اقتصادی هوشیارانه است وی درباره رکود اقتصادی به روشنی کامل صحبت کرده و گفته است ما به دنبال رونق اقتصادی و شکست رکود هستیم و پیش زمینه رونق، شکست رکود است.

وی ادامه داد: برمبنای نظر برخی اقتصاددانان در ازای هر دو درصد رشد اقتصادی یک درصد از میزان بیکاری کاهش می یابد اما این امر برای کشور های نفتی قابل تعمیم نیست زیرا اگر نفت گران شود رشد افزایش می یابد، اختلاف ما با نرخ رشد است و دولت نباید به آن اکتفا کند.

دبیر کل خانه کارگر ادامه داد: باید شاخص های توسعه و شکستن رکود در جامعه پدیدار شود تا ارزشمند باشد نرخ حاملهای انرژی به هیچ وجه نباید اضافه شود.

به باور محجوب همینکه دولت جدید اجازه نداد افزایش قیمت‌ها ادامه یابد کار بزرگی را انجام داده است  افزود: این مهمترین اقدام دولت برای مهار رشد صعودی تورم بود و در نهایت باعث شد تا به استنادگزارش‌های بانک مرکزی نرخ تورم قیمت غذا  کاهش یابد.

دبیرکل خانه کارگر با یادآوری اینکه در سال 92 تنها بخشی از  ارثیه دولت یازدهم،  بدهی 120 هزار میلیارد تومانی دولت گذشته به پیمانکاران بود، افزود: حتم مسلم در چنین شرایطی کنترل تورم کار بسیار سختی است، در دولت قبل سدهایی ساخته شد ولی ذخیره آبی وجودندارد برای این کار 50 میلیون تن سیمان از خارج وارد شد و همین مسئله باعث شد تا امروز 30 میلیون تن سیمان مازاد در بازار داشته باشیم و همین مسئله باعث ایجاد مشکلاتی برای کارخانه‌های سیمان شده است

محجوب گفت: هرچند ایران هنوز یکی از ابرتورم ها در جهان است اما  عملرکر دو ساله دولت یازدهم طوری بود که به مفاهیم مالی اعتبار بخشیده شده و به ویژه اعتبار مالی دولت که از دست رفته بود به میزان زیادی بازگردانده شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.