قدس آنلاین- تبریز: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تأمین و حفظ یک هزار واگن مورد نیاز متروی تبریز همکاری دانشگاه‌ها را می‌طلبد.

تأمین و حفظ یک هزار واگن مورد نیاز متروی تبریز همکاری دانشگاه‌ها را می‌طلبد/مراقب حیله‌های دشمن باشیم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  محمد فرهادی ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز اول پروژه قطار شهری تبریز، اظهار داشت: تبریز از دیرباز مهد پرورش دانشمندان و علمای بزرگ بوده است و اولین دانشگاه‌های کشور و دنیا را در دامن مترقی خود به بار نشانده است.

 

وی افزود: تبریز از دیرباز محل اتصال ایران با اروپا و مورد توجه مولانای بزرگ نیز بوده است و از نظر سابقه دانشگاهی نیز دانشگاه تبریز که در سال 1326 تاسیس شد از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور به شمار می‌رود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: توفیق این را دارم که به عنوان نماینده دولت در این روزهای فرخنده در شهری باشم که همیشه منشأ تحولات ایران بوده است.

فرهادی عنوان داشت: تبریز از دیرباز مهد پرورش بزرگان و علما بسیاری بوده و بسیاری از نخبگانی که در راس امور دولت قرار گرفته اند از این شهر دانشگاهی برخواسته‌اند.

فرهادی بیان کرد: بسیاری از اندیشمندان، کارگزاران نظام و صنعتگران از این دانشگاه بزرگ و با عظمت فارق‌التحصیل شده‌اند و در رتبه‌بندی‌ها نیز جزو دانشگاه‌های تیپ یک محسوب می‌شود که انتظار داریم در دیپلماسی علمی کشور و تاسیس مراکز دانش بنیان نقش مؤثری ایفا کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تبیین کرد: در مجموع هیئت دولت و رئیس جمهور هم و غم خود را در زمینه رشد و توسعه کشور در تمام ابعاد آن به کار بسته‌اند و خوشبختانه چه از نظر علم و فناوری، چه از نظر نظام سلامت و بهداشت و چه در زمینه توسعه صنعتی و فناوری گام‌های بزرگی برداشته شده است.

3 تأکید مهم رهبری برای دستیابی به اهداف متعالی نظام

این مسئول متذکر شد: پشتوانه همه این مسائل برنامه‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری است که روی  3 نکته تاکید دارند: اول علم و فناوری که در این زمینه کشور باید دارای اقتصاد دانش بنیان، نوآوری، فناوری و ساختارهای علمی باشد؛ پس از آن نیز  در زمینه فرهنگ تاکیدات موکدی داشتند.

فرهادی، تأکید سوم مقام معظم رهبری را  بحث مسائل اقتصادی با تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ادامه داد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی سرمایه‌گذاری‌ها باید با توجه به نیازها و اولویت‌ها صورت گیرد که همه اینها دنبال می شود و در آستانه تدوین برنامه ششم همین اصول در نظر گرفته خواهد شد.

* باید مراقب حیله‌های دشمن باشیم

وی یادآور شد: اولویت‌های خاصی مبتنی بر رفع نیازهای زیربنایی و توسعه‌ای کشور لحاظ شده و در حال حاضر با انجام توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها دستاوردهای زیادی حاصل شده است، اما به هرحال باید مراقب دشمن و حیله‌های او باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: توافق هسته‌ای موجب اقبال کشورها و تغییر دیگاه تخاصمی آنها به تعاملی شده به طوری که قطعنامه 1929 که کشور را در معرض تهاجم قرار می داد با توافق وین متوقف شده و خیل هیات های سرمایه گذاری مشتاق حضور در ایران هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.