قدس آنلاین- تبریز:‌معاون عمران و توسعه و مدیرت روستایی وزارت کشور به احداث کارخانه مونتاژ واگن متروهای سه کلان شهر در تبریز اشاره کرد و گفت: بخش بزرگی از آلودگی کلانشهرها به دلیل فقدان سیستم‌های حمل و نقل کارآمد است.

راه‌اندازی خط مونتاژ واگن ۳ کلان‌شهر در تبریز/۳۹۵کیلومتر خط مترو در کشور در حال ساخت است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، هوشنگ خندان‌دل ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز نخست پروژه قطار شهری تبریز که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار داشت: تبریز در بین 3 کلانشهر کشور که در هدفگذاری راه‌اندازی مترو قرار داشت شهر دوم است و در سال گذشته فاز اول خط یک شیراز به بهره‌برداری رسید و امیدواریم در آینده نزدیک متروی اصفهان هم به بهره‌برداری برسد.

 وی با بیان اینکه یک هزار و 500 میلیارد تومان تاکنون برای متروی تبریز هزینه شده که نیمی از آن در 2 سال اخیر بوده است، تصریح کرد: بخش بزرگی از آلودگی کلانشهرها به دلیل فقدان سیستم‌ها حمل و نقل کارآمد است و در شهرهایی که مترو را راه‌اندازی کرده‌ایم آثار آن را در کاهش آلودگی هوا و صرفه‌جویی در وقت مردم به وضوح شاهد هستیم.

395کیلومتر خط مترو در کشور در حال ساخت است

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: 395 کیلومتر خط متروی در حال ساخت که 30 هزار میلیارد تومان هزینه می‌طلبد که بخشی به عهده شهرداری است که شهرداری تبریز در این ارتباط همت به خرج داده است تا امروز شاهد افتتاح خط اول متروی تبریز باشیم.

هر کیلومتر خط مترو 200 میلیارد تومان هزینه دارد

این مسئول با بیان اینکه هر کیلومتر خط مترو 200 میلیارد تومان هزینه دارد که لاجرم باید صرف شود که در غیر این صورت مشکلات عدیده‌ای در پی خواهد داشت، گفت: تدبیر، خوش فکری، پیگیری مجدانه و مدیرت خوب استان آذربایجان‌شرقی در دو سال گذشته آثاری چشمگیری را در کل استان بروز داده و هر دفعه که ما می‌آییم آثار جدیدی از این خدمات را مشاهده می‌کنیم.

وی اعلام کرد: در تلاشیم شرایطی فراهم کنیم تا زمینه مونتاژ واگن‌های مترو در تبریز فراهم و یکی از شرکت‌های مطرح مونتاژ واگن را در تبریز راه‌اندازی کنیم که رقیب چند شرکت موجود کشور شود.

خط یک قطار شهری تبریز 17.2 کیلومتر با 18 ایستگاه از میدان ائل گلی آغاز و از طریق بلوار شهید باکری و 29 بهمن، خیابان امام خمینی، چهارراه محققی، باغ گلستان و خیابان خیام به کوی لاله ختم می‌شود.

حدود 8 کیلومتر از مسیر به صورت تونل عمیق طراحی شده و با ورود دو دستگاه حفار TBM در عمق حدود 16 تا 25 متری کف تونل در حال حفاری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.