عظیمی: مرحله گروهی لیگ قهرمانان که حساس ترین و زیباترین تورنمنت باشگاهی فوتبال جهان به شمار می رود، شاهد نبردهای حساس و جالبی خواهد بود.

رکورد ها و تقابل های مرحله گروهی لیگ قهرمانان

درپی قرعه کشی این مرحله که روز پنجشنبه برگزار شد، خیلی از بازیکنان در برابر تیم های سابق خود به میدان خواهند رفت. یکی از آنها فرناندو یورنته بازیکن سابق یوونتوس خواهد بود که چهارشنبه به سویا پیوست و حالا در مرحله گروهی با بینکونری روبرو می شود. چیرو ایموبیله زوج او در خط حمله سویا هم پیشتر تجربه حضور در یوونتوس را داشته و بعد از یک دوره ناموفق در دورتموند و بوندسلیگا راهی اسپانیا شده است. بازگشت لوئیس انریکه مربی بارسلونا به رم هم یکی دیگر از رویارویی های جذاب مرحله گروهی است.

جلوروسی در این مرحله با قهرمان فصل گذشته چمپیونزلیگ روبرو هستند. انریکه چند سال پیش از تیم بارسلونای ب به رم پیوست و نتوانست نتایج مقبولی با این تیم کسب کند. اما این بار در قالب یک مربی که سه گانه فصل گذشته را برای کاتالونیایی ها به ارمغان آورده، به ورزشگاه المپیک بازمی گردد. همچنین بازگشت زلاتان ایبراهیموویچ و ژوزه مورینیو به زادگاههای خود هم قابل توجه به نظر می رسد.

چلسی در گروه پورتو قرار گرفته و مورینیو برابر تیمی قرار می گیرد که سال 2004 اولین چمپیونزلیگ خود را با آن فتح کرده بود. اما بازگشت ایبرا به سوئد هم توجه زیادی را به سوی خود جلب کرده است. همین چند روز پیش زلاتان گفته بود که دوست دارد روزی در لیگ قهرمانان با پیراهن مالمو حضور یابد. این اتفاق خیلی زود رخ داد و البته مهاجم سوئدی به عنوان بازیکن پی اس جی برابر این تیم می ایستد.

 قرعه کشی چمپیونزلیگ در مونت کارلو درعین حال یک نکته قابل توجه دیگرهم داشت. تیم قزاقی آستانا اولین نماینده از کشورهای شوروی سابق است که به این مرحله صعود کرده است. این تیم علاوه بر کسب یک رکورد داخلی، حالا رقابتهای اروپایی را هدف بعدی خود قرار داده و هم گروه شدن این تیم با بنفیکا لیسبون یک رکورد جالب دیگر هم در چمپیونزلیگ ثبت می کند. نبرد قزاق ها و پرتغالی ها طولانی ترین مسیر جابجایی بین دو حریف در لیگ قهرمانان این فصل را باعث خواهد شد.

مسافت بین دو شهر 11 ساعت و 20 دقیقه از طریق هوایی و 80 ساعت از طریق ماشین طول می کشد. فاصله بین این شهرها 7500 کیلومتر اعلام شده و برای همین این مسابقه رکوردهای جالبی را به خود اختصاص داده و خیلی از بازیکنان و مسؤولان دو تیم از اینکه چنین مسافت طولانی فقط برای یک بازی مرحله گروهی چمپیونزلیگ طی شود، چندان راضی نیستند.

شرایط یوونتوس اما در نوع خود از همه جالب تر است. حریف های این تیم به عنوان صدرنشین گروه چهار، به دلیل نیازهای تلویزیونی و مسایل دیگر از طریق کامپیوتر انتخاب شدند.

منچسترسیتی و سویا به دلیل نیازهای تلویزیونی و بوروسیا مونشین گلادباخ به این خاطر که آخرین تیم باقی مانده در گلدان ها بود، با یوونتوس هم گروه شدند. منچسترسیتی در پنج دوره ای که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حاضر بوده، همواره با تیمهای آلمانی هم گروه شده که سه بار با بایرن مونیخ و یک بار با بوروسیا دورتموند و یک بار با مونشن گلادباخ بوده و البته سیتیزن ها همواره در گروههای مرگ قرار گرفته اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.