با برگزاری نشستی در باکو، مشکلات فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان ایرانی فعال در جمهوری آذربایجان بررسی شد.

نشست فعالان اقتصادی ایران در باکو برگزار شد

به گزارش ایسنا، محسن پاک‌آیین سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان با اعلام خبر برگزاری این نشست، گفت: در این نشست که به ابتکار رایزنی بازرگانی سفارت کشورمان و با حضور سفیر و مسئولان اقتصادی سفارت در باکو برگزار شده بود، فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان ایرانی مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

 

سفیر کشورمان در ابتدای این نشست به توافق هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 اشاره کرد و افزود: فرصت بسیار مناسبی برای توسعه مناسبات اقتصادی بین دو کشور فراهم شده و ضروری است تجار و بازرگانان کشورمان از این فرصت برای توسعه بیش از بیش مناسبات متقابل بهره لازم را ببرند.

 

پاک‌آیین به روابط خوب سیاسی بین دو کشور ایران و آذربایجان اشاره کرد و گفت: تقویت روابط با همسایگان از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است و آذربایجان یکی از دوستان استراتژیک ماست و تجار و فعالان اقتصادی دو کشور باید برای تقویت مناسبات اقتصادی تلاش کنند.

 

وی به سفر اخیر «شاهین مصطفی‌یف» وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان در رأس هیأت عالی‌رتبه اقتصادی به ایران و دیدارهای مهم وی با مقامات کشورمان اشاره کرد و افزود: پس از توافق اخیر هسته‌ای خیلی از موانع فعالیت و همکاری اقتصادی بین دو کشور برداشته می‌شود.

 

سفیر ایران در باکو ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی از فعالان اقتصادی ایرانی در آذربایجان، بر لزوم تلاش مضاعف، هدفمند و اثربخش فعالان اقتصادی در آذربایجان تاکید کرد و گفت: ضروری است تشکلی با حضور خود تجار و فعالان و با برگزاری مرتب نشست‌های شناسایی نیازهای اقتصادی جامعه هدف برای تقویت مناسبات اقتصادی بین دو کشور تشکیل و اقدامات لازم و مؤثر را انجام دهد.

 

پاک‌آیین همچنین از تجار ایرانی خواست با ایجاد یک اتاق فکر، نقشه راه همکاری‌های اقتصادی آینده با جمهوری آذربایجان را ترسیم کنند.

 

همچنین سیدفرج‌الله شهیدی رایزن بازرگانی سفارت کشورمان در باکو نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی و نیازهای بازار آذربایجان، به بیان اقدامات و خدمات ارائه شده رایزنی بازرگانی به تجار و فعالان اقتصادی کشورمان پرداخت و بر ضرورت ارائه مشاورت‌های لازم و خدمات ضروری به فعالان این بخش تاکید کرد.

 

در ادامه این نشست، فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان ایرانی فعال در جمهوری آذربایجان مسائل و مشکلات خود را مطرح و درخواست‌های خود را بیان کردند که قول پیگیری و تلاش برای رفع مشکلات از سوی سفیر و مسئولان مربوطه داده شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.