قدس آنلاین-تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دولت مخالف موسیقی نیست اما منطق حکم می‌کند با موسیقی‌های مستهجن و بازاری موافق نباشیم و برای مبارزه با این نوع موسیقی‌های مستهجن باید سلاح متقابل آن که موسیقی اصیل و فاخر می‌تواند باشد را بکار گیریم.

دولت مخالف موسیقی نیست/ موافق موسیقی کوچه بازاری مستهجن هم نیستیم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده امروز در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر تبریز اظهار داشت: مشکل ما تنها مسائل صنعتی و اقتصادی نیست بلکه درد اصلی ما فرهنگ است و هیچ جامعه‌ای توسعه نمی‌یابد مگر اینکه از لحاظ فرهنگی توسعه یافته باشد.

وی افزود: از بدو ورود به استان برنامه توسعه استان را تدوین کردیم تا براساس آن کارها را پیش بریم اما از اهالی فرهنگ و ادب برای توسعه فرهنگی برنامه خواسته و بارها هم این درخواست را از جمع‌های مختلف فرهنگی داشته‌ایم تا بگویند برای اینکه وضعیت فرهنگی آذربایجان را به حالت ایده‌آل برسانیم چکار باید بکنیم که ما هم زمینه‌های اجرا را فراهم کنیم که تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

اهالی فرهنگ و هنر بنیاد ادب، فرهنگ و زبان آذربایجان را تحویل بگیرند

جبارزاده تصریح کرد: در بحث ایجاد فرهنگستان زبان آذری جلسات متعددی برگزار کردیم و نتیجه این شد که اگر دولت بنا دارد توجه به مسائل فرهنگی داشته باشد نباید به ایجاد فرهنگستان زبان و آذری خلاصه کنیم و پیشنهاد اهالی فرهنگ درخواست چیزی بالاتر یعنی بنیاد ادب، فرهنگ و زبان آذربایجان بود که این طرح پس از تلاش‌های بسیار به تصویب نهایی رسید و به دست رئیس جمهور نیز افتتاح شد.

2 سال گذشته؛ یک برنامه مدون فرهنگی نداشته‌ایم

استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: از اهالی فرهنگ و هنر درخواست دارم اگر می‌خواهند این بنیاد وابسته به استانداری نباشد و ماندگاری خود را همواره حفظ کند آن را تحویل بگیرند و به نفع فرهنگ و هنر اداره کنند و ما هم حمایت‌های لازم را به عمل می‌آوریم.

این مسئول یادآور شد: در دو سال گذشته هرچند یک برنامه مدون فرهنگی نداشته‌ایم اما بیکار هم ننشسته‌ایم و با وجود محدودیت‌ها و بی‌برنامگی‌ها به سمت جلو حرکت کرده‌ایم و در حال حاضر مسائل فرهنگی یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت استان محسوب می‌شود.

هر ماه در استان یک برنامه فرهنگی اجرا کرده‌ایم

وی ادامه داد: ما هر ماه در استان یک برنامه فرهنگی اجرا کرده‌ایم و اولین برنامه ما در سال 93 برگزاری جشنواره تولیدات صدا و سیما در تبریز بود و پس از آن نیز برنامه‌های متعدد فرهنگی را ماهانه در دستور کار داشته‌ایم و 12 برنامه فرهنگی فاخر مانند تجلیل از استاد موحد را اجرا کردیم.

تاسیس 94 مرکز فرهنگی توسط شهرداری

جبارزاده گفت: در سال 94 نیز برنامه‌ها را ادامه دادیم و در نظر داریم از اهالی فرهیخته و برجسته فرهنگی نیز تجلیل به عمل آوریم و سایر برنامه‌های فرهنگی را به سامان برسانیم که تاسیس 94 مرکز فرهنگی توسط شهرداری از جمله آنها است.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: به هرحال کارهای فرهنگی باید دارای مرکزیتی باشد تا در صرف بهینه اعتبارات فرهنگی اقدام کند که بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان می‌تواند چنین نقشی ایفا کند.

منعی برای کارهای قانونی در تمام بخش‌های هنری مطلقا نداریم

این مسئول تاکید کرد: ما منعی برای کارهای قانونی مطلقا نداریم و در تمام بخش‌های هنری عمل به مر قانون را سرلوحه برنامه‌های خود قرار می‌دهیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: اگر هنرستان میرک هنرمند تربیت نمی‌کند تقصیر من استاندار نیست چرا که وظیفه من راه‌اندازی این هنرستان بود و تحویل هنرمندان اصیل از طریق این مرکز به عهده اهالی فرهنگ و هنر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.