قدس آنلاین-تبریز: اکران «محمد رسول‌ الله (ص)» اثر مجید مجیدی، با سه سانس روزانه در سینماهای ۲۹ بهمن و ناجی، در شهر تبریز آغاز شده است.

استقبال بی‌سابقه از اکران «محمد رسول‌ الله (ص)» در تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، با آغاز اکران همزمان «محمد رسول‌‌الله‌(ص)» در 11 کلان‌شهر کشور، تبریز هم به میزبانان پخش این اثر سینمایی پیوست.

اکران «محمد رسول‌‌الله (ص)» اثر مجید مجیدی، از دیروز با سه سانس روزانه در سینماهای 29 بهمن و ناجی، در شهر تبریز آغاز شده است.

نگاهی به فیلم‌های اکران‌شده دو ماه اخیر و مقایسه‌ آن‌ها با اثر مجید مجیدی آن هم در نخستین روز اکران، نشان می‌دهد که می‌توان به جاذبه‌های سینمای صادق و معرفتی، در جذب مخاطب از عموم طیف‌ها، امید بست.

از دو ماه گذشته، سینما 29 بهمن، فیلم‌های گروه «هنر و تجربه» را برای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته در نظر گرفته؛ تا با هدف قرار دادن «مخاطب خاص» جرقه‌ای باشد در مقابل موج فیلم‌های زرد. بلیط‌ فروشی این گروه سینمایی آنلاین است و گروه «هنر و تجربه» هم تاکید کرده که با در نظر داشتن میزان استقبال، آثار خود را در هر شهر، توسعه می‌دهد. اما وجود تعیین قیمت نیم بها برای روزهای سه‌شنبه، همین اقدام هم نتوانسته «فیلم خوب» را به صورت مداوم و منظم به شریان فرهنگی شهر تزریق کند. به طوری که به گفته مسئولان سینما، هفته گذشته فیلم «گس» که پیش‌تر در بخش خارج از مسابقه جشنواره رم درخشیده است، روز سه‌شنبه و در پرفروش‌ترین روز اکران فیلم‌های این گروه در تبریز، فقط 12 بلیط توانست بفروشد!

از آن سو «گینس» و «نهنگ عنبر» با تکیه بر طنز خاص عطاران، دو فیلمی بودند که طولانی‌ترین دوره‌های اکران را در یکی دو ساله گذشته به خود اختصاص دادند. «گینس» با طنز موسوم به ایتالیایی و انبوه شوخی‌های رکیک و مشمئزکننده، درست از اواسط ماه خدا، بساط خود را در سینماها گستراند و با توجه به حضور زوج «عطاران و تنابنده» و همزمانی با سریال ماه‌رمضانی «پایتخت4» فروش خوبی داشت و مدام از سینمایی به سینمایی دیگر، نقل مکان کند.

این دو فیلم چنان پر استقبال بودند که به راحتی توانستند سایر فیلم‌های همزمان از قبیل «یاسین»، «مردن به وقت شهریور»، «عصر یخبندان» و «دوران عاشقی» را به محاق ببرند و اکران فیلم موفق « خداحافظی طولانی» را در تبریز، به آینده‌ای نامعلوم موکول کنند. در این میان، «در دنیای تو ساعت چند است؟» فیلم تحسین‌ شده‌ای بود که با محتوای شاعرانه خود و به مدد بازیگران سرشناسش، توانست استقبال نسبی هر دو طیف مخاطبی عام و خاص را جلب کند.

با این حال، از روز گذشته و با آغاز اکران «محمد رسول‌ الله (ص)» آن‌چه بارز بود، از استقبال چشمگیر مخاطبان تبریزی حکایت داشت.

به گفته یکی از مسئولان سینما ناجی، با وجود نبود اطلاع‌رسانی قبل در خصوص اکران فیلم در تبریز، فروش سانس ظهر جمعه ظرفیت بیش از نیمی از سالن را تکمیل کرد. بلیط‌ فروشی دو سانس دیگر نیز با ظرفیت بیش از 70 درصد همراه بود. از بین تماشاگران نیز طیف‌های مختلف سنی و اجتماعی، گاه چنان متفاوت بود که باور کردنش سخت به نظر می‌رسید.

مجیدی که از نخستین سال‌های فعالیت سینمایی خود، به عنوان یک فیلمساز موفق در حوزه کودک شناخته می‌شود، این بار کودکی نبی مکرم اسلام را موضوع کار خود قرار داده تا به گفته خود، فصلی از زندگی ایشان را که مورد اتفاق تمام گرایش‌ها و مذاهب اسلامی است، به تصویر بکشد. فیلم مجیدی، با فاصله چشمگیر از کلیشه‌های فیلم‌ تاریخی، آمیخته‌ای است از عطوفت کودکانه «خدا می‌آید»، «بچه‌های آسمان» و «به رنگ‌خدا» که با مصائب آمنه(س) مادر محمد(ص) و وفاداری حلیمه(س) دایه مهربان آن حضرت، پیوند خورده است.

در روزگاری که فیلم و کاریکاتور و داستان‌ و خطابه، ابزار روزمره‌ گرایش‌های نادان، برای اهانت به ساحت قطب عالم امکان شده، در روزگاری که نام «محمد» بر سیاهی مخوف بیرق داعش، سوسو می‌زند و حقیقت فاخر دین، در معرض بهره‌برداری‌های مختلف قرار می‌گیرد، «محمد رسول‌‌الله (ص)» آمده تا پاسخ متین و درخشانی باشد بر همه جهالت‌ها و خباثت‌ها.

«محمد رسول‌‌الله‌(ص)» روزانه با سه سانس در دو سینمای 29 بهمن و ناجی تبریز، اکران می‌شود. پیش فروش بلیت‌های این فیلم از طریق سایت سینما تیکت  http://www.cinematicket.org و سایت رسمی فیلم «محمد رسول‌الله (ص) »mohammadmovie.com در دسترس است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.