حسین پورحسین: قدس ویژه خراسان - پنجمین دوره آموزشی مبین «مدیریت برنامه ریزی یاوران نماز» ویژه مدیران مدارس منتخب مقطع متوسطه اول استانهای سمنان، سیستان و بلوچستان، ...

 ۸ میلیون تحصیل کرده روی دست دولت

 گلستان، مازندران، یزد و استانهای خراسان رضوي، شمالی و جنوبی به میزبانی خراسان رضوي در مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور با حضور در جمع مسؤولان کشوری و استانی آموزش و پرورش و مدیران منتخب استانهای یاد شده گفت: 30 سال معاون وزیر بودم، اما تصمیم گرفتم در ستاد نماز باشم و این جلسات برای این است که اقامه نماز را ترویج کنیم و یاد دهیم و یاد بگیریم که همه علم‌ها در قرآن است و دور هم جمع شده، جلسه تفسیر بگذاریم.

وی با اشاره به  اینکه همه درس می‌خوانند و مدرک می‌گیرند و منتظر استخدام می‌مانند، گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه باید تغییر رویه بدهد و خاکش عوض شود، ما مدرک می‌گیریم، اما هنر و مهارت کار نداریم و برای شغل همه معطل می‌مانند؛ چون مهارت ندارند و امروز 8 میلیون تحصیل کرده روی دست دولت مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر اینکه جوانی که مدرک دارد، اما مهارت شغلی ندارد، نمی‌تواند مفید باشد و احساس پوچی می‌کند، افزود: ریشه همه این گرفتاری‌ها در این است که آموزش و پرورش و دانشگاه مدرک می‌دهد، اما هنوز در پی یاددهی هنر و فن و مهارت نیست.

وی با انتقاد از بعضی از اطلاعات نامفید در زمینه درسی عنوان کرد: می‌گویند باسواد شوید و اطلاعات جمع آوری کنید، اینها مشکل را حل نمی‌کند و چه آن اطلاعات را بدانیم و چه ندانیم، جایی خراب یا آباد نمی‌شود. ما نباید به علمی پناه ببریم که مفید نیست، باید نسلی را تربیت کنید که به راه راست هدایت شوند.

قانع به مدیر بودن خود نباشید، گفت و گوی سرصف بد نیست. اما گفت و گوی تن به تن داشته باشید، بیشتر اثر می‌کند. در نماز با دانش آموزان همراه شوید تا به هدف برسید.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز و دبیر ستاد اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش هم در این همایش گفت: گرد هم آمده‌ایم تا سه منشور قرآن، عترت و نماز را که کاری ارزشمند است، تبلور عینی آن را در این دوره آموزشی در قالب طرح مبین یاوران نماز با مشارکت ستاد مرکزی اقامه نماز به منصه ظهور برسانیم.

مصیب‌زاده با تأکید بر اینکه نماز محور تحول در کشور است، گفت:  چهار دوره این حرکت ارزشمند با همکاری و تلاش ستاد مرکزی اقامه نماز کشور به انجام رسید و 14 میلیون دانش آموز باید اثربخشی این طرح بزرگ را حس کنند.

وی افزود: چهار هزار نفر مدیران برگزیده در این طرح شرکت دارند.

دکتر براتعلی منصوریان، معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش خراسان رضوي هم در این همایش گفت: برای اینکه اتفاقی در مدرسه بیفتد، نیازمند امکانات و برنامه هستیم و باید بررسی کنیم که چه وضعیتی از نظر علمی و رفتاری در امر آموزش معارف اسلامی و تربیتی داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.