قدس آنلاین- ایلام: فرماندار شهرستان چرداول گفت: چرداول در مسیر راه کربلا قرار دارد و ارتقاء کمی و کیفی زیرساختهای گردشگری این شهرستان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

توسعه زیرساخت های گردشگری راه کربلا در چرداول

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، پرویز کولانی با تبریک هفته دولت با بیان اینکه 59 پروژه مختلف با اعتباری بالغ بر 260 میلیارد ریال در سطح شهرستان چرداول به بهره برداری می رسد، اظهارداشت: با عنایت به تخصیص اعتبارات سفر استانی ریاست جمهوری در سال گذشته و همچنین اعتبارات استانی مجموعاً مبلغ 230 میلیارد ریال اعتبار در سطح شهرستان توزیع و هزینه شده که در این زمینه بسیاری از پروژه های راکد نیز فعال گردید.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از ایستگاه پمپاژ میدر هلیلان با اعتباری بالغ بر 110میلیارد ریال صورت گرفته است، افزود: با بهره برداری از آن میزان 500 هکتار از اراضی کشاورزی مستعد این روستا تحت پوشش شبکه آبیاری قرار گرفت.

فرماندار شهرستان چرداول با اشاره به اینکه با بهره برداری از این مجتمع آبرسانی مشکل آب شرب شهر شباب و تعدادی از روستاهای همجوار آن که سالهاست با مشکل کم آبی مواجهه هستند مرتفع خواهد شد، اظهارداشت: این مجتمع آبرسانی با هزینه 12میلیارد ریالی به بهره برداری رسیده است.

پرویز کولانی به لزوم توسعه زیرساخت های گردشگری شهرستان چرداول اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این شهرستان در مسیر راه ارتباطی کربلا قرار دارد و طرحهای رستوران زنجیره و سویتهای اقامتی تالار نشمیل و همچنین جایگاه سی ان جی شهر شباب با اعتباری به میزان 45 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در جهت رفاه حال زائران عتبات عالیات احداث شده اند.

وی رشد سرمایه گذاری، وضعیت اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم را از مهمترین برنامه های دولت در شهرستان چرداول دانست و بیان داشت: سرمایه گذاری در طرح های تولیدی جوجه یکروزه و مرغ مادر و همچنین طرح فولاد وکارخانه نوشابه ویتامینه را نمونه بارزی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرحهای تولیدی شهرستان است که با بهره برداری از این طرح ها علاوه بر رونق اقتصادی روستاها بصورت مستقیم برای یک هزار نفر شغل ایجاد شده است.

فرماندار چرداول از افزایش 60 درصدی اعتبارات در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: اولویت اعتبارات سال 94 تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و توزیع آن بر اساس اولویتهای شهرستان است.

پرویز کولانی همچنین به ارتقاء شاخص های رفاهی در روستاها، طرح های هادی و بهسازی معابر و آسفالت خیابانها اشاره کرد و یادآور شد: این طرح های روستایی با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ريال به بهره برداری می رسند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.