فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق امام رضا(ع) گفت: برای شناسایی هواپیماهای جاسوسی دشمن هیچ مشکلی نداریم.

برای شناسایی هواپیماهای جاسوسی دشمن هیچ مشکلی نداریم

وی افزود: در طول 7 سال که از استقلال قرارگاه پدافند هوایی می‌گذرد، هر روزه تجهیزات جدیدتر و پیشرفته‌تری اضافه می‌شود و به مقطعی رسیده‌ایم که سیستم‌ها را به‌صورت کاملا بومی بهینه می‌کنیم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق امام رضا(ع) با بیان اینکه سیستم‌های بومی ساخته شده مطابق جدیدترین تکنولوژی است، تصریح کرد: این سیستم‌ها متناسب با شرایط آب و هوایی کشور و براساس نیاز جمهوری اسلامی بوده است، در حوزه پدافند هوایی هیچ نقطه کوری در کشور نداریم و تهدید مخصوص منطقه‌ای خاص نیست و بر‌همین اساس چیدمان پدافندی انجام شده است.

رشادی تعامل منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق امام رضا(ع) با دیگر نیروها از قبیل نیروهای زمینی، انتظامی، مرزبانی و سپاه ‌را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تمام این نیروها زیر نظر شبکه یکپارچه پدافندی عمل می‌کنند.

وی در ادامه پدافند را دارای 4 عمل و ماموریت عنوان کرد و اظهار داشت: نخستین ماموریت کشف با رادار است و باید به‌گونه‌ای باشد که دید کافی داشته باشیم. 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق امام رضا(ع) با بیان اینکه هر هواپیمایی که در داخل و خارج از کشور در دید رادار قرار می‌گیرد باید با طرح پروازی تطبیق داده شود، گفت: روند شناسایی پرنده‌ها در کمتر از 2 ثانیه انجام می‌شود.

رشادی دومین ماوریت پدافند را درگیری در صورت عدم شناسایی هواپیما دانست و افزود: سومین عمل که عمل نهایی است، انهدام خواهد بود.

وی استفاده از سایت‌های شنودی که به‌صورت انفعالی کار می‌کنند را یکی از موارد شناسایی هواپیماها اعلام و تصریح کرد: در شناسایی هواپیماهای آواکس هیچ مشکلی نداریم، هواپیماهای جاسوسی U2 آمریکایی نیز معمولاً از دید رادار مخفی می‌ماندند، اما رادارهای بومی کنونی قادر به شناسایی این هواپیماها هستند.

رشادی با بیان اینکه آمریکا از این هواپیماها بیشتر برای جاسوسی در کشورهای افغانستان، عراق و سوریه استفاده می‌کند، گفت: خلیج‌فارس و دریای عمان از جمله مکان‌هایی هستند که این سامانه بومی شناسایی در آن مستقر هستند.

وی یکی از اصول پدافند هوایی را سرپابودن آن دانست و افزود: در همین ارتباط پرسنل فنی خوبی داریم و در زمینه رادارها و سیستم‌های موشکی و توپخانه‌ای این پرسنل می‌توانند سیستم‌ها را کاملاً پیاده و مجدد آن‌ها را سوار کنند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق امام رضا(ع) با اشاره به حضور همیشگی پدافند در رزمایش‌ها، افزود: رزمایشی در غرب کشور در صورت فراهم‌شدن شرایط لازم تا پایان سال برگزار می‌شود.

رشادی با بیان اینکه هیچ‌گونه تجاوزی به کشور در زمینه پرنده‌های ناشناس انجام نشده است، تصریح کرد: برخی جاسوسی‌ها در ارتفاعات پایین انجام می‌شد که این نقیصه در حال حاضر برطرف شده است.

وی فضای هوایی کشور را با وجود تعداد بالای تردد هواپیماها کاملاً ایمن دانست و گفت: هواپیماهای مسافربری باید قبل از ورود به مرز با رادارها ارتباط بگیرند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق امام رضا(ع) در خاتمه تاکید کرد: قرارگاه پدافند هوایی از نظر ساخت تجهیزات به خودکفایی رسیده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.