شقایق شیدایی: یکی دو روز مانده به شروع، لیگ برتر هندبال کلاف سردر گم شده است.

بلاتکلیفی ملی پوشان در آستانه لیگ برتر هندبال

یک ماه پیش بود که فدراسیون هندبال در جشن بزرگی لیگ 12 تیمی را قرعه کشی کرد تا جدال تیم ها از فردا در هفته اول تنور لیگ را گرم کند. 

درگروه اول ؛ ثامن الحجج سبزوار، فولاد مبارکه سپاهان، ب آ فارس ، نفت و گاز گچساران، سنگ آهن گهر زمین و مس کرمان حضور دارند. تیم دیگر این گروه هنوز قطعی نشده است.

در گروه «ب» تیم‌های ثامن الحجج مشهد، هپکوی اراک، شهرداری تبریز، سنگ آهن بافق یزد ، نیروی زمینی ارتــش، فرهنگی ورزشی کاشان و منیزیم فردوس بازی می کنند. اما هنوز شروع نشده ، یکی ، یکی مشکلات سرباز می کند. اول اینکه دو تیم ثامن الحجج سبزوار و مشهد منحل شدند.

دو تیم قهرمان و نائب قهرمان لیگ برتر. هر چند ثامنی ها  ورودیه 35 میلیونی و چک ضمانت را به فدراسیون داده اند اما مدارک و قرارداد بازیکنی را تحویل ندادند تا آب پاکی را روی دست آنها بریزند. حتی نامه های سازمان لیگ هندبال را هم بی جواب گذاشته اند.

با این وجود فرجاد رئیس سازمان لیگ فدراسیون هندبال هنوز برای نیامدن  ثامنی ها تردید دارد چرا که ورودیه و چک ضمانت را داده اند. هنوز مشکل ثامنی ها حل نشده ، سومین تیم هم انصراف داد. گهر زمین سیرجان. البته سیرجانی ها تا دیروز مهلت داشتند تا برای حضور قطعی کارهایشان را انجام دهند.

رئیس سازمان لیگ برتر هندبال هم انصراف این تیم را تأیید می کند اما ابوالحسن مهدوی،رئیس فدراسیون هندبال حرف دیگری می زند:«  گوهر زمین انصراف داده اما تیم دیگری با امتیاز آن به لیگ می آید. بنابراین با رفتن ثامنی ها لیگ 10 تیمی می شود.» حکایت مشکلات لیگ برتر هندبال به همین جا ختم نمی شود. حالا بازیکنان کلیدی ملی پوش هم روی زمین مانده اند.

فدراسیون امسال برای  استفاده تیم های لیگی از ملی پوشان سقف چهار بازیکن را گذاشت . سقفی که ملی پوشان را به دردسر انداخته است. البته در این بین بازیکنان گوشزن بیشتر از همه ضرر کرده اند. حالا  محمدرضا رجبی کاپیتان تیم ملی، میلاد مسائلی ، سجاد ندری،امید سه کناری،ایمان احسانی نژاد تیم ندارند و ظاهرا باید این فصل را تنها تماشاگر باشند.

این تصمیم صدای ملی پوشان را درآورد. البته رئیس سازمان لیگ برتر معتقد است مبلغ بالای قرارداد بازیکنان تیم ها را فراری داده است. اما میلاد مسائلی گوشزن ملی پوش در این باره می گوید:«  کاش آقای فرجاد تحقیق بیشتری می کرد و می دید که اصلا بازیکنان قیمت قراردادشان را چهار، پنج برابر فصل قبل نکرده اند. بلکه تیم ها به خاطر شرایط مالی نمی توانند بازیکن بگیرند.

از طرفی سقف چهار بازیکن ملی پوش هم باعث  شده تا تیمها بازیکنان پست بیرونی را به گوشزن ها ترجیح بدهند.» اما خط و نشان سرمربی تیم ملی ، هندبالیست های ملی پوش را بیشتر تحت فشار قرار می دهد. 

مسائلی می گوید:« عرفان در جلسه روز آخر اردوی اسلونی از تک تک بچه ها می پرسید که کدام باشگاه بازی می کنند . خودش گفت من بازیکنان بدون تیم را از لیستم خط می زنم.» اما رئیس فدراسیون حرف ملی پوشان نگران را رد می کند:« ما با عرفان صحبت کرده ایم و او گفت چنین حرفی را نزده است. شاید برداشت بازیکنان اشتباه بوده است.»

از طرفی هنوز به جز پنج تیم که ورودیه 35 میلیونی و مبلغ ضمانت را داده اند بقیه هنوز مدارک و قرارداد بازیکنان شان را به فدراسیون نداده اند. در این شرایط اما فدراسیون به قول رئیس  پا پس نمی کشد و اصرار به افتتاح لیگ برتر دارد حتی با یک بازی. قرار است فردا یک بازی انجام شود و بقیه بازیها به هفته بعد موکول شود.

 اما مهدوی معتقد است امسال هندبال بهترین لیگ برتر را دارد:« سال قبل لیگ برتر قرعه کشی شد و بعد وسط لیگ یک تیم کناره گیری کرد . لیگ امسال با فصل قبل اصلا قابل مقایسه نیست . امسال شرایط مالی تیم ها سخت شده اما ما می خواهیم هشت تیم قدر داشته باشیم.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.