قدس آنلاین: امام جمعه موقت مشهد گفت: خطری که دشمنان در مقابل ما احساس می‌کنند از حاکمیت‌ها و مدیریت‌های خاص در قالب برنامه ویژه نیست بلکه تمام آسیبی که دشمنان اسکتباری احساس می‌کنند و می هراسند از حاکمیت گفتمان رهبری است.

دشمنان ما از حاکمیت گفتمان رهبری می هراسند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، آیت الله سید احمد علم الهدی در همایش "شهیدان رجایی و باهنر، مبارزه با استکبار تا مرز شهادت" که در مسجد سید اصفهان رگزار شد ، ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک ذی القعده اظهار کرد: سیره سیاسی امام رضا(ع) در بین تمامی ائمه معصومین حاوی آموزه‌هایی است که در جریان سیاسی امروز جامعه و کشور می تواند راهبردهای خوبی را در برابر بینش مردم انقلابی قرار دهد.
وی در خصوص یکی از ویژگی‌های امام هشتم(ع) که مؤسس گفتمان امامت و ولایت در مدیریت اجتماعی امت اسلام و حاکمیت بودند، افزود: در زمانی که توجه مردم به امامت و این گفتمان تازه تاسیس جلب شده بود، مامون برای بهره‌برداری از این ولایت مداری، ادعای تشیع و پیروی از خط ولایت و امامت را کرد.
امام جمعه مشهد ادامه داد: مامون قصد داشت با این گونه رفتارها این را به مردم القا کند که گفتمان امامت و ولایت، یک نوع تفکر اساطیری و شیطانی مربوط به گذشته است اما امام رضا(ع) بعد از گذشتن از دروازه نیشابور زمانی که حدیث سلسه الذهب را خوانند، خطاب به جمعیت گفتند این حدیث ذیلی دارد و آن "به شرطها و شروطها" می‌باشد.
آیت الله علم الهدی در رابطه با ذیل حدیث سلسله الذهب اظهار داشت: امام(ع) فرمودند توحید جایگاه محکم خدا است اما به یک شرط و آن من هستم. و در مقام اثبات اینکه ولایت شرط توحید است باید گفت با وجود اینکه امیرالمونین(ع) نماد برجسته امامت بودند اما امام رضا(ع) ایشان را به عنوان شرط توحید نمی‌داند و می‌گوید "انا مِن شروطها".
وی با اشاره به گرامیداشت هفته دولت و نقش شهیدان رجایی و باهنر به عنوان نماد استکبارستیزی تصریح کرد: در چهره و زندگی این دو شهید بزرگوار، گفتمان امامت و ولایت می‌درخشد، رجایی و باهنر در عرصه مدیریت مجالی نیافتند تا مردم از ابتکار اجرایی آن‌ها و از سیاست‌گذاری‌های خاص آنان سرمشق بگیرند و مدیران آینده بتوانند از ظرفیا‌های مدیریتی و سیاسی آن‌ها در اداره کشور استفاده کنند.
امام جمعه مشهد با ذکر این نکته که شهید باهنر در طول 3 ماه و شهید رجایی در طول کمتر از 1 سالی که در این نظام مسئولیت داشتند، خاطر نشان کرد: این دو نفر فرصت نکردند تا موفقیت و ابتکارات خاص خود را به نمایش گذارند و با استفاده از سیاست‌مندی‌های خود به عنوان نماد مدیریت شناخته شوند.
به گفته آیت‌الله علم الهدی، نام گذاری هفته دولت به نام شهیدان رجایی و باهنر، تابلوی رنگینی در مقابل دولت‌مردان امروز است.
وی با اشاره به این مسئله که در سیمای این دو شخصیت، تابعیت صرف از گفتمان امامت و ولایت درخشش خاصی دارد، گفت: شهید رجایی در ابتدای نخست وزیری‌اش با گفتن این جمله که «من مقلد امام هستم»، مردم را در مسیری قرار داد که در برابر خیانت رییس جمهور وقت آن زمان که دست در دست منافقین از ایران فرار کرد، وی را به عنوان رییس جمهور در انتخابات، برگزینند.
آیت الله علم الهدی با ذکر این مطلب که شهید رجایی با پیروی از امام، شاخصه‌ای بود که برای ما فرهنگ‌سازی کرد، افزود: مدیر شایسته کسی است که تابع رهبر باشد و اگر مسئول اجرایی کشور در برابر گفتمان رهبری اطاعت داشت، شایسته مدیر بودن است و دقیقا این امر همان فرهنگی است که در سیمای شهید رجایی و باهنر بود و در کشور ما به یادگار ماند.
وی ادامه داد: دولت‌مردی از نظر این مردم این است که مدیر اجرایی کشور مطیع رهبر باشد و این دقیقا همان معیار سنجش مردم نسبت به کارنامه مدیریتی هر دولتی است و یک مدیر به غیر از خدمات فرهنگی و اقتصادی و غیره که ارائه می‌کند، باید به این توجه داشته باشد که تا چه اندازه در کارنامه مدیریتی خود اطاعت از رهبری را در نظر گرفته است.
امام جمعه مشهد گفتمان ولایت و امامت را فرهنگی‌سازی از ابتدای انقلاب دانست و اظهار داشت: دشمنی دشمنان ما بر سر همین مسئله است و خطری که دشمنان در مقابل ما احساس می‌کنند از حاکمیت‌ها و مدیریت‌های خاص در قالب برنامه ویژه نیست بلکه تمام آسیبی که دشمنان اسکتباری احساس می‌کنند و می هراسند، از حاکمیت گفتمان رهبری است.
به گفته آیت الله علم الهدی، گفتمان رهبری عامل همدلی و همزبانی بین دولت و ملت است و دشمن در مقام براندازی همین گفتمان در بین ما حاضر شده است.
وی افزود: در اوایل انقلاب فضای رسانه‌ای کشور به دست گروهک‌ها بود و آن‌ها اجازه ندادند که بحث گفتمان امامت در جامعه فراگیر شود درحالیکه در رسانه‌های خارجی این مسئله هیاهو به پا کرد و کارتر؛ رییس جمهور آمریکا توبیخ‌نامه‌ای به رییس سازمان سیا نوشت که چطور یک سازمان اطلاعاتی که مجهزترین سازمان دنیاست و 25 سال بر یک کشور حکومت داشته، نتوانسته این سیاست را پیش بینی کند.
امام جمعه مشهد جوابیه نامه کارتر از طرف رییس سازمان سیا را اینگونه بیان کرد: درست است که ما 25 سال بر این کشور سلطه داشتیم و با تمامی قبایل و زبان و غیره آنها آشنایی داشتیم و اختلافات لازم را در بین مردم آنها انداخته بودیم، اما مسئله‌ای رخ داد که برای هیچ مغزی در دنیا قابل پیش‌بینی نبود.
وی ادامه داد: پیرمردی 78 ساله که سال‌ها در خارج از کشور تبعید شده بود و در کشورش جابجایی هرچیزی که به او مربوط می‌شد امری قاچاق تلقی و عامل آن دستگیر می‌شد و تمامی راه های ارتباطی با او بسته شده بود، توانست با یک قلم و کاغذ 35 میلیون دل را به یکدیگر پیوند بزند و این همان گفتمان ولایت و امامت است.
آیت الله علم الهدی با اشاره به شکست مردم عرب در مقابل جمعی از صهیونیست ها در سال 68 گفت: از دل همین مردم اجتماعی چند نفری به فرماندهی جوانی شیردل برخاست و در یک مقاومت 33 روزه توانست تمام اشغالگران را بیرون کند.
وی مقاومت، همدلی و استکبار ستیزی را از دستاوردهای گفتمان امامت و ولایت دانست و افزود: یک روز تنها کشوری که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌داد ما بودیم، اما اکنون در تمامی دنیا مردم این شعار را می‌دهند و این امر نتیجه گفتمان ولایت است فلذا دشمنی با ما هم سر همین مسئله است.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه طرح گفتمان ولایت تنها یک نظریه نیست که بشود آن را رد کرد بلکه حرفی از سوی خود آمریکاییان است، خاطر نشان کرد: اندیشکده‌ای در آمریکا است که تفکرشان ضد ما است، آنها گزارشی صادر نمودند که در آن نشان داده شده اوباما امیدوار است توافق هسته‌ای به تغییر سیاست‌های تهران و در نهایت تغییر جمهوری اسلامی منجر شود و خود آن‌ها درصدد هستند تا مسئله توافق را زمینه‌ای برای براندازی اوضاع کنونی ما کنند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران اظهار داشت: در آن زمان ما با دستان خالی مقابل دنیا ایستادیم چون امثال شما جان بر کف سرباز جبهه‌ها بودند، امروز هم جبهه سیاسی و فتنه دشمن همین است، یقین بدانید تا زمانی که شما حاضرید گفتمان ولایت هم در جامعه حاکم است و دشمن روز به روز در تقابل با ما ضعیف‌تر خواهد شد و حضور شما در جبهه سیاسی می‌تواند این وضعیت را حفظ کند.
امام جمعه مشهد با یادآوری اینکه امام رضا(ع) موسس گفتمان ولایت بودند، خاطر نشان کرد: امام هشتم(ع) جلودار و پرچم‌دار این راه است و اگر شما به ائمه اطهار(ع) علاقه‌مند هستید، باید بدانید که دوست داشتن آن‌ها خرج دارد و آن حضور مسئولانه شماست تا این گفتمان را در برابر دشمنان حفظ کنید.
وی در خصوص نقش انگلیس در توطئه‌ها اظهار داشت: از 2 قرن پیش تاکنون تمام ضرباتی که به استقلال کشور از دوره قاجار و پهلوی و انقلاب زده شده، توسط سفارتخانه انگلیس در تهران زمینه‌سازی شده است.
به گفته آیت الله علم الهدی، ابزارهای دشمن علی الخصوص انگلیس برای اجرای توطئه‌های خود در ایران، عناصر وطن فروش در حوزه حکومتی و نظام بودند، افرادی همچون ابوالحسن خان شیرازی، وثوق الدله، محمدعلی فروغی و عده‌ای در سال 88 و غیره.
وی با اشاره به اینکه ابزار اجرایی توطئه‌ها اُمال حکومتی بودند و اگر اکنون در حوزه مدیریت اجرایی امثال آن‌ها پیدا شود، روزگارمان به مراتب بدتر از دوران‌های گذشته خواهد بود، افزود: در این عرصه شما مردم هستید که تصمیم می‌گیرد اوضاع کشور چگونه شود و امثال فروغی‌ها بیایند یا خیر و شما مردم با بصیرت خود در شکل یک سرباز جان بر کف در این عرصه باید اقدام کنید تا جاسوسان در این مملکت به هیچ جا نرسند.
امام جمعه مشهد در ادامه گفت: تنهایی رهبر به این است که قدرت کشور به دست زاویه‌دارها با وی بیافتد و روزی مردم چشم باز کنند و شاهد این باشند که رهبرشان تنها مانده، یک رهبر تنها با وجود این همه اُمال زاویه‌دار چگونه می‌تواند جامعه را زیر سایه قرآن هدایت و حفظ کند.
وی تصریح کرد: اگر شما مردم غفلت کردید و به عنوان یک سرباز وظیفه خودتان را در جامعه انجام ندادید، یقین بدانید کسانی که با رهبری زاویه‌دار هستند در اینجا نفوذ می‌کنند و همه جا را می‌گیرند و بلایی به سرمان می‌آید که در گذشته بر سر خودمان و اکنون سر سایر کشورها آمده است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.