معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: روز به روز شاهد توسعه فعالیت‌های تبلیغی، رسانه‌ای و تکنولوژی‌های نوین هستیم و باید روحانیون خود را به این مباحث همگام کنند و به ترویج آموزه‌های اسلامی بپردازند.

روحانیون همگام با پیشرفت‌های تکنولوژی به هدایت جامعه بپردازند

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی در همایش هادیان نور در سنندج اظهار کرد: در میان اقشار مختلف و در عرصه‌های گوناگون از پیشکسوتان تجلیل شده و از تجربیات و اندوخته‌های آنان در راه پیشرفت جامعه استفاده می‌شود.

 

علم‌الهدی گفت: تفاوت بارزی که میان پیشکسوتان روحانی و پیشکسوتان سایر عرصه‌ها وجود دارد این است که افراد در عرصه‌های مختلف بعد از گذشت 30 سال خدمت به افتخار بازنشستگی نائل می‌شوند در حالی که در میان روحانیت بازنشستگی وجود ندارد و یک وظیفه شرعی دارند و تا پایان عمر در راستای وظایف خود تلاش می‌کنند.

 

وی تقدیر از پیشکسوتان عرصه دین را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و از روحانیون و علما خواست تجربیات خود را در اختیار طلبه‌ها و نسل جوانی که در آینده، مساجد، مدارس و مکان‌های دینی را اداره می‌کنند، قرار دهند.

 

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه اظهار کرد: هم اکنون جامعه ما در زمینه‌های مختلف در حال رشد است لذا باید با همان سرعتی که تکنولوژی و دستگاه‌ها و رسانه‌های خبری پیشرفت می‌کنند روحانیون نیز توان خود را افزایش داده و برای حفظ معنویت جامعه گام بردارند.

 

وی همچنین به ایام دهه کرامت اشاره کرد و گفت: فضای این ماه هنوز هم به عطر رضوی مطهر است و امام رضا(ع) در میان ما ایرانیان دارای جایگاه بسیار والایی است و سالانه هزاران نفر از جای جای کشور برای زیارت مرقد مطهر این امام همام راهی مشهد مقدس می‌شوند و این دهه فرصت مناسبی برای ترویج آموزه‌های دینی و سیره اهل بیت(ع) است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.