معاون املاك و اراضي آستان قدس رضوي گفت: بيش از ۳۵۰ هزار مستأجر از موقوفات آستان قدس رضوي بهره‌برداری كرده و از خدمات متنوع آن استفاده می‌کنند.

بیش از ۳۵۰ هزار مستأجر، از موقوفات آستان قدس رضوی استفاده می کنند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، «محمود مشجري» درباره اين مطلب اظهار كرد: 270 هزار مستأجر در مشهد و مابقی در شهرستان‌ها حضور دارند.

وي عنوان كرد: بر اساس آمار، بيشترين آمار مستأجر در مناطق شهری مشهد و كمترين آمار مستأجر در استان‌هاي فارس و اصفهان وجود دارد.

وي ادامه داد: ميزان مستأجرين با توجه به نقل و انتقالات و تفاوت در رویکرد بهره‌برداری از اراضی شهری و طرح‌های مصوب شهری با تفكيك قطعات به لحاظ عرصه و اعيان، روز به روز در حال افزایش است.

مشجری اظهار کرد: اراضی مستقر در شهر مشهد براساس کاربری‌های توزیع‌شده طرح تفصیلی مي‌باشد.

وی بیان کرد: از طریق شورای عالی شهرسازی وزارت راه و شهرسازی برای هر یک از شهرستان‌ها با توجه به جمعیت ساکن در آن، طرح‌های جامع و پس از آن طرح‌های هادی و تفصیلی تعریف و تصویب می‌شود.

مشجری ادامه داد: توزیع کاربری‌ها و شبکه‌ی معابر و ارتباط این دو با هم و نیز طرح توسعه شهر و ضوابط اجرایی در نحوه‌ی جرم‌گذاری و ساخت‌و‌سازها به صورت کامل در طرح تفصیلی مشخص شده و آستان قدس رضوی به عنوان مالک در تفکیک و بهره‌برداری از اراضی موقوفه همواره رعايت مشخصات و الزامات طرح تفصيلي را در دستور كار خود دارد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.