قدس آنلاین - ایلام- وحید صدر: مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام گفت: شهرداری های ایلام بیشترین بدهی را به تأمین اجتماعی دارند .

شهرداری های ایلام بیشترین بدهی را به تأمین اجتماعی دارند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محسن محمودی در بازدید از دفتر سرپرستی روزنامه قدس و سایت خبری - تحلیلی قدس آنلاین در استان ایلام با بیان اینکه در استان ایلام۲۶۰هزار نفر از خدمات تأمین اجتماعی برخوردارند و 93 هزار بیمه شده اصلی در استان وجود دارد، اظهارداشت: 15 هزار مستمری بگیر و مقرری بگیر شامل بازنشستگان، بازماندگان و از کارافتادگان و مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر 900 میلیارد ريال به جامعه هدف پرداخت شده است، افزود: در مجموع بالغ بر 260 هزار بیمه شده تبعی، که 47 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد، از خدمات تأمین اجتماعی بهره مندند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام شهرداری های استان را بدهکارترین دستگاه به این نهاد ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت: در مجموع تأمین اجتماعی در حدود 420 میلیارد ريال از کارفرمایان، جامعه هدف و ... طلب جاری و معوق دارد.

محسن محمودی با اشاره به اینکه افرادی که 30 درصد حق بیمه را پرداخت می کنند، بیمه بیکاری به آنها تعلق می گیرد، بیان داشت: کارگاه هایی که تنها 27 درصد حق بیمه کارگران را پرداخت می کنند، بیمه بیکاری شامل حال کارگران آنها نمی شود.

وی به پرداخت بیمه بیکاری به افرادی که کمتر از یکسال بیمه دارند به شرط پرداخت 30 درصد حق بیمه اشاره و تصریح کرد: کارگران ساختمانی، بیمه خاص هستند و چون این افراد کارفرمای ثابتی ندارند، بیمه بیکاری شامل آنها نمی شود ولی هیچ مشکلی برای بیمه کارگران در استان وجود ندارد و بدون محدودیت افرادی که کارت مهارت فنی و حرفه ای دارند می توانند با پرداخت حق بیمه از خدمات تأمین اجتماعی استفاده کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه همه افرادی که دارای کارت مهارت فنی و حرفه ای در هر شغلی هستند، می توانند بیمه شوند، اظهار داشت: تأمین اجتماعی برای بیمه کردن دارندگان کارت مهارت فنی و حرفه ای در صورت تأیید بازرسان تأمین اجتماعی، محدودیت پذیرش ندارد.

محسن محمودی به بیمه قالیبافان اشاره کرد و یادآور شد: سهم استان ایلام برای بیمه قالیبافان بیش از 3 هزار نفر بوده که در حال حاضر بیش از 6 هزار نفر و تقریباً 2 برابر سهم اولیه پذیرش شده اند و البته با کمک بازرسان در حال غربالگری هستیم و کسانی که فعالیتی نداشته باشند با شیب بسیار ملایم از چرخه بیمه خارج می شوند و تاکنون حدود 200 نفر غربال و از چرخه بیمه تأمین اجتماعی خارج شده اند.

وی پرداخت هدیه ازدواج معادل یک ماه حقوق به زوج های جوان به شرط داشتن حداقل 24 ماه بیمه تا روز عقد را از خدمات این دستگاه حمایتی دانست و بیان داشت: علاوه بر این به متوفیانی که 24 ماه حق بیمه آنها پرداخت شده نیز معادل یک ماه حقوق به بازماندگان آنها علاوه بر مستمری پرداخت می شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام سقف پرداخت بیمه بیکاری را  60 ماه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 570 نفر در استان مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند و مدت بیمه بیکاری آنان جزو سوابق کاری افراد محسوب می شود.

محسن محمودی به پرداخت حقوق بازنشستگان در اول هر ماه اشاره کرد و یادآور شد: این امر برای رفاه حال بازنشستگان و مستمری بگیران است و کارکنان سازمان در آخر ماه حقوق خود را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم کارفرمایان که پشتوانه تأمین اجتماعی به شمار می روند، به موقع حق بیمه خود را پرداخت کنند، بیان داشت: انتظار می رود دولت معوقات خود را پرداخت کند تا سازمان هم بتواند تعهدات خود را بخوبی به سرانجام رساند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.