قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تجهیز و به روز شدن صنعت چاپ و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در این صنعت، گفت: از سرمایه گذاری و توسعه صنعت چاپ در استان حمایت می کنیم.

واگذاری تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در صنعت چاپ/ چاپخانه‌ها به فناوری روز مجهز شوند
 
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی در دهمین جشنواره روز ملی صنعت چاپ در تبریز، گفت: آمادگی داریم برای کسانی که بخواهند دراین صنعت سرمایه گذاری کنند تسهیلات و زمین رایگان واگذار کنیم.


وی افزود: در راستای رویکردهای دولت و حمایت از واحدهای تولیدی برای هر واحد صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی تا سقف یک میلیارد تومان سرمایه در گردش پرداخت می کنیم و این تسهیلات، واحدهای صنعت چاپ را هم شامل می شود.

پورمهدی با اشاره به آمادگی استان برای ساخت شهرک اختصاصی صنعت چاپ در تبریز، از این که از پنج سال قبل مراحل ساخت این شهرک به دلیل عدم همکاری چاپخانه داران استان مسکوت مانده ابراز تاسف کرد و خواستار مشارکت بیشتر آنان شد.

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی گفت: رویکرد ما در استان کار جمعی است و ما توسعه امور استان را با همکاری و همدلی هم پیش می بریم و انتظار داریم در صنعت چاپ هم شاهد همدلی و همزبانی برای رفع مشکلات این صنف و پیشبرد فعالیت های آن باشیم.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی تبریز در صنعت چاپ، خواستار ارتقا و بازیابی جایگاه تاریخی این صنعت با استفاده از تکنولوژی روز شد و گفت: امروز تحولات صنعت چاپ همانند سایر حوزه های صنعتی و علمی آن چنان سریع و گسترده است که غفلت از آن می تواند به پس روی  و نابودی این صنعت منجر شود.

پورمهدی تصریح کرد: اگر بخواهیم صنعت چاپ زنده بماند و گذشته درخشان خود را همچنان حفظ کند باید متناسب با نیازهای روز به تازه ترین تکنولوژی و ابزارهای فنی مجهز شود.

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی با قدردانی از پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ استان، خواستار اعطای اختیارات بیشتر مرکز به استان ها در اداره و مدیریت چاپخانه ها شد.

دراین آیین با اهدای لوح تقدیر از تعدادی از پیشکسوتان صنعت چاپ تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.