معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه گفت: قدرت‌هایی که در پیدایش داعش نقش داشته‌اند نمی‌توانند با اجرای چند برنامه نمایشی و حمله هوایی علیه این گروه، ادعای مبارزه با تروریست‌ها را داشته باشند.

روانچی: عاملان پیدایش داعش نمی‌توانند با اجرای چند برنامه نمایشی مدعی مبارزه با تروریسم باشند
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، یانوش لاتورسایی نایب رئیس پارلمان مجارستان در ملاقات با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای سفر رسمی دو روزه وارد بوداپست شده است، ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌های همه جانبه با ایران اظهار داشت: توافقنامه هسته‌ای ایران و گروه 1+5 باعث تغییر نگاه جامعه جهانی به ایران شده است.

وی با اشاره به سفر سال گذشته خود به ایران و ملاقات با مقامات کشورمان بر تقویت همکاری‌های پارلمانی و انجام رایزنی‌های سیاسی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی با ایران تاکید کرد.

در این ملاقات که در محل پارلمان مجارستان برگزار شد، لاتورسایی با اشاره معضل مهاجران غیر قانونی برای کشورش اظهار داشت: در حل مشکل مهاجران باید به عواملی که باعث بی خانمان شدن افراد بیگناه شده است نیز توجه کرد. فعالیت‌های تروریستی داعش در منطقه خاورمیانه باعث شده است تا این افراد به خاطر حفظ جان خود، کشورشان را رها کرذه و به کشورهای دیگر و از جمله مجارستان مهاجرت کنند.

در این ملاقات تخت روانچی ضمن تاکید بر اهمیت روابط رو به گسترش بین ایران و مجارستان گفت: ایران و مجارستان اگرچه از نظر جغرافیایی در دو منطقه جداگانه قرار دارند، ولی اشتراکات زیادی آنها را به هم نزدیک کرده است. ارتباطات فرهنگی دو کشور که به قرن‌های گذشته برمی‌گردد، زمینه‌ای مناسب برای توسعه روابط فعلی است.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان با توضیح در خصوص سیاست‌های دولت یازدهم برای ارتباط سازنده با کشورهای جهان و از جمله کشورهای اروپایی ابراز امیدواری کرد که پس از رفع تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران اعمال شده بود، دو کشور شاهد گسترش روابط اقتصادی، تجاری و سیاسی شوند.

روانچی با اشاره به اینکه نباید فقط در روابط دوجانبه همکاری‌ها را محدود به روابط اقتصادی کرد، خواهان گسترش همه جانبه روابط بین دو کشور شد.  

تخت روانچی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع داعش و خطرات این گروه تروریستی اشاره و تاکید کرد: قدرت‌هایی که در پیدایش داعش نقش داشته‌اند نمی‌توانند با اجرای چند برنامه نمایشی و حمله هوایی علیه این گروه، ادعای مبارزه با تروریست‌ها را داشته باشند.  

وی همچنین اظهار داشت: نتایج اقدامات تروریستی این گروه فقط به منطقه خاورمیانه محدود نشده و امروز با ورود مهاجرانی که به دلیل حملات این گروه خانه و کاشانه خود را از دست داده و به سمت اروپا حرکت کرده‌اند، اروپا نیز با این مشکل روبرو است و این در حالی است که کشورهایی که در شکل گیری این گروه تروریستی نقش داشته‌اند، کمتر تحت تاثیر نتایج اقدامات این گروه تروریستی قرار دارند. 

 

 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.