حمیدرضا عرب: اولين باربود كه آندرانيك تيموريان در قامت كاپيتان طعم پيروزي را در تيم ملي ايران چشيد. ...

 تيموريان: تا جام جهاني روسيه بازي مي‌كنم

بردي فرحبخش و اميدواركننده، هرچند مقابل تيم درجه 3 گوام، اما تيم ايران را با آرامش خاطربه بازي‌هاي بعد سوق خواهد داد. آندو صعود از اين مرحله را قطعي مي‌داند و ازهمين حالا در فكرروزهايي است كه تيم ملي بايد در مرحله مقدماتي مقابل تيمهاي بزرگ قاره قرار بگيرد.

     اين اولين پيروزي تيم ملي در زمان كاپيتاني‌ات بود؟

- كاپيتاني من مهم نيست. مهم همين بردي بود كه به دست آورديم. من هم مثل همه ايراني‌ها خوشحالم.

     6 گل زديد، 6 گل هم نزديد.

- دقيقاً همين طوراست. كمي درخط حمله ناهماهنگ هستيم. البته اين ناهماهنگي در ديگرخطوط هم هست و هنوز آن تيم آرماني نيستيم. كي روش هم پس از بازي اعلام كرده، هرچه بگذرد به استانداردهايي كه مد نظرمان است، مي‌رسيم. تيم ملي هنوز كار دارد و بايد دست به دست هم بدهيم تا تيمي هماهنگ را ايجاد كنيم.

     سردار آزمون و مهدي طارمي هر كدام دو گل براي تيم ملي به ثمر رساندند، اما تو زماني كه اشكان گل زد، شادي خاصي با اين بازيكن داشتي. دليلش چيست؟

- معمولا زدن گل اول به اين‌گونه تيمها مهم است. اگر زود گل بزني، برد شيرين‌تري به دست مي‌آوري و اگر زدن گل اول دير شود، شايد با سختي بتواني دروازه را باز كني. به همين دليل گل اشكان برايم اهميت زيادي داشت و طبق قراري كه گذاشته بوديم، رفتم و با او شادي خاصي انجام دادم. دليل اين كاررا گفتم، اما بايد تأكيد کنم كه اين طبيعي است كه من با اشكان ارتباط نزديكتري داشته باشم. با اشكان هم اتاقم و سالهاست با هم در ارتباط هستيم.

     اين شادي گلها تا كجا ادامه پيدا مي‌كند؟

- خدا كند تا جام جهاني. حتي در خود جام جهاني. ما بايد به جام جهاني برويم. براي فوتبال ما ديگر افت دارد در جام جهاني نباشيم.

     با اين تيمي كه دارد تازه پوست مي‌اندازد و بیشتر بازيكنانش جوان شده‌اند، امكانش هست؟

- تيم ما تلفيقي ازبازيكنان جوان و با تجربه است و خودتان مي‌دانيد كه قوچان نژاد و جهانبخش در فهرست جديد نبودند. تعدادي ديگرهم هستند كه به نظرم مي‌توانند هنوز براي تيم ملي بازي كنند. پیش از بازي به دليل همين جواني من نگران بودم، اما خدا را شكر جوانهاي تيم ملي نشان دادند كه آينده متعلق به آنان است. من به اين تيم اميدوارم، اين را از ته قلبم مي‌گويم.

     تا كي براي تيم ملي بازي مي‌كني؟

- برنامه‌اي كه دارم اين است كه تا جام جهاني روسيه در تيم ملي باشم. مي‌خواهم بدنم را تا آن زمان حفظ كنم. يك برنامه‌ريزي سه ساله دارم براي انجام تمرينات و حفظ آمادگي بدني‌ام. درحال حاضرمشكلي ندارم و وقتي نتيجه تست‌ها را مي‌بينم، مشكل خاصي نيست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.