تغییر ساعات پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان که این روزها مدام در حال تکرار است، موجب سرگردانی مسافران و زیان مالی آنها شده است.

تکرار سرگردانی مسافران ماهان با تغییر مداوم ساعات‌ پرواز‌‌/ لغو پروازها و زیان مالی مسافر‌
 
  •  

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ظاهراً موضوع تغییر ساعات پروازی شرکت هواپیمایی ماهان در حال تکرار بوده و به یک رویه تبدیل شده است.

همین چند وقت پیش بود که ‌یکی از مسافران پرواز تهران-مشهد ماهان در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: از قبل برای برگزاری همایشی در مشهد نسبت به تهیه بلیت هواپیما اقدام‌ و برنامه زمان‌بندی خود را طوری تنظیم کردیم که همزمان با ساعت شروع همایش، در مشهد مقدس باشیم‌، اما شرکت هواپیمایی ماهان بدون در نظر گرفتن برنامه‌ریزی‌‌ مسافران، از حدود سه روز پیش از پرواز در قالب ارسال پیامکی، خبر از تغییر ساعات پرواز‌های رفت و برگشت مذکور داد.

‌بنا به گفته‌ مسافر ماهان، ‌این تصمیم شرکت هواپیمایی ماهان برای تغییر ساعات پروازی در حالی بدون مشورت از مسافر اتخاذ شد‌ که ‌مسافران ساعات پروازی خود را با ساعات شروع و پایان همایش تنظیم کرده بودند و این فقط به سرگردانی مسافر می‌انجامد.‌‌

اما امروز نیز تعدادی دیگر از مسافران شرکت هواپیمایی ماهان با مشکل تغییر ساعت پرواز خود و در نهایت کنسل شدن پرواز مواجه شده‌‌اند.

یکی از مسافران پرواز تهران-مشهد ماهان در این‌باره می‌گوید: در تاریخ 31 مردادماه امسال بود که ‌بلیت هواپیما به مقصد مشهد برای خود، همسر و مادر همسرم تهیه کردم تا با پرواز شماره 1037 ماهان، به مشهد مقدس سفر کنیم.

این مسافر ادامه داد: حتی چند نفر دیگر از اعضای خانواده پس از آنکه متوجه شدند‌ قصد سفر به مشهد مقدس داریم، برای همراهی با ما در مشهد اعلام آمادگی کردند و خود از شرکت هواپیمایی دیگری برای همین تاریخ (18 شهریور) بلیت گرفتند‌.

این مسافر افزود: پس از اخذ بلیت، رزرو هتل هم برای تاریخ مذکور و ایام مورد نظر انجام و مقداری وجه بابت رزرو هتل پرداخت کردیم.

وی اضافه کرد: اما شرکت هواپیمایی ماهان در تاریخ چهارم شهریورماه در قالب پیامکی به ما اعلام کرد که «پرواز شماره 1037 تهران-مشهد این ایرلاین، از ساعت 22:30 روز چهارشنبه به ساعت 19:30 همان روز تغییر یافته است ضمن آنکه شماره پرواز نیز به 1031 تغییر می‌یابد»؛ پس از دریافت این پیامک طی تماس تلفنی تغییر ساعت حضور خود در هتل را به مسئول هتل اعلام کردیم‌.

 

 

این مسافر افزود: اما‌ روز 13 شهریور بود که دوباره پیامکی از سوی شرکت هواپیمایی ماهان برای ما ارسال شد مبنی بر اینکه پرواز‌ کلاً کنسل شده است؛ بلافاصله در این‌باره پیگیری‌هایی انجام دادم، پس از آنکه از شماره‌های پاسخگویی شرکت هواپیمایی ماهان جوابی قانع‌کننده دریافت نکردم، به سراغ آژانس هواپیمایی که بلیت را از آنجا تهیه کرده بودم، رفته و علت کنسلی پرواز و تکلیف خود را جویا شدم اما پاسخی قانع‌ کننده دریافت نکردم.

 

وی ادامه داد: همان لحظه یکی دیگر از مسافران شرکت هواپیمایی ماهان هم وارد دفتر آژانس شد و ‌گفت که‌ «مسافر پرواز تهران-سیرجان ماهان‌ایر است؛ ظاهراً ماهان‌ ابتدا به آنها هم پیامک داده بود که ‌پرواز تهران-سیرجان 17 شهریور به شماره 1063 کنسل شده است، اما پس از مدتی پیامکی دوباره آمده است مبنی بر اینکه پرواز مذکور از ساعت 22:30 با چند بار تغییر در نهایت به ساعت 09:00 همان روز (17 شهریورماه) تغییر یافته است».

این مسافر پرواز تهران-مشهد ماهان بیان کرد: به هر حال شرکت هواپیمایی ماهان‌ به ما اعلام کرد که فقط می‌توانند هزینه دریافتی بابت بلیت را عودت دهند در حالی که ما بابت رزرو هتل در مشهد، هزینه گزافی پرداخت کرده‌ایم.

این مسافر ماهان‌ایر بیان کرد: از این بی‌برنامه‌گی شرکت هواپیمایی ماهان خسته شدیم، وقتی که اعلام کردم حتماً درباره این بی‌برنامه‌گی موضوع را از نهادهای نظارتی پیگیری می‌کنم،‌ کارکنان آژانس هواپیمایی هم به من اعلام کردند: «مطمئن باشید اعتراض شما به جایی نمی‌رسد.»

وی افزود: حتی کارکنان ماهان این شماره تلفن را (48384056) به عنوان شماره تلفن مرکز پاسخگویی به مشتریان ماهان ارائه دادند که اپراتور به هیچ عنوان ‌پاسخگو نیست.

به گزارش فارس پس از تدوین آیین‌نامه حقوق مسافر در اردیبهشت‌ماه سال جاری، همه شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت‌ جوانب حقوق مسافران در پروازهای خود هستند؛ البته به نظر می‌رسد باید نظارت دقیق‌تری بر نحوه اجرای این آیین‌نامه و مفاد آن از سوی سازمان هواپیمایی کشوری انجام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.