کاوه اسماعیلی: مکانی، دروازه بان باتجربه پرسپولیسی‌ها در گفت و گو با روزنامه قدس، حرفهایی درباره شرایط این تیم و اتفاقاتی که منجر به اعتصاب بازیکنان شد، به زبان آورد.

 مکانی : عصبانیت ما از پرداختی‌های «یواشکی» است

     سوشا توانایی بیمه کردن دروازه پرسپولیس را برای چند سال دارد؟

- امیدوارم که این اتفاق بیفتد. من می‌خواهم تمام عمر فوتبالی ام را در پرسپولیس بگذرانم.

     در ابتدای فصل گفتی، این پرسپولیس قهرمان لیگ می‌شود. هنوز هم پای این حرفت هستی؟

- بله. از قول من بنویسید، قطعاً قهرمان فصل پانزدهم می‌شویم. تیممان خیلی خوب است و پس از تعطیلات و به محض بازگشت به لیگ، بهتر از اینها هم می‌شویم. تا به حال فقط بدشانسی و اشتباه‌های فردی و داوری بوده که سد راه مان شده، اما از این به بعد، با کاهش این اتفاقات، می‌توانیم تیم بزرگ و جذابی داشته باشیم و امتیازات بیشتری بگیریم.

    اعتصابی که در هفته گذشته رخ داد، روی عملکرد فنی و روحی تیم تأثیر می‌گذارد؟

- ببینید به هر حال در فوتبال دنیا هم روزهای دشوار هست. ما نمی‌توانیم از همه اتفاقات بد در فوتبال جلوگیری کنیم. نمی‌توانیم بگوییم همیشه همه چیز خوب پیش می‌رود. به هر حال ممکن است اتفاقات ناخوشایندی به وجود بیاید و سبب واکنشهای جدی از سوی بازیکنان، مربیان یا مدیران باشگاه‌ها شود. این مسأله، اجتناب ناپذیر است. درباره اعتصاب که من دوست ندارم این نام را روی اتفاقات هفته قبل بگذارم و بیشتر علاقه دارم بگویم تعطیلی تمرین. مسایلی پیش آمد که با واکنش بازیکنان بخصوص بازیکنان بزرگتر تیم همراه شد.

    موضوع اصلی چه بود؟

- ما فوتبالیست هستیم و شغل دیگری نداریم. از این راه باید درآمد داشته باشیم. قرارداد بسته ایم و باید طبق همان قرارداد، پول بگیریم. وقتی مسؤولان باشگاه قول می‌دهند، اما پولی به حساب بازیکنان واریز نمی‌شود، باید چه کار کرد؟ به جز این است که مجبوریم به حرف بازیکنان بزرگتر گوش کنیم و تمرین را به حالت تعطیل درآوریم.

    علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه که گفته بود، مشکل را حل می‌کند، اما چرا روزهای دوشنبه و سه شنبه (هفته قبل) تمرین نکردید؟

- مشکل ما اینجاست که چرا یکسری باید دریافتی‌های «یواشکی» داشته باشند. دوست داشتیم تکلیفمان را بدانیم که سرانجام موضوع چیست؟ کسی می‌خواهد مشکلات ما را مرتفع کند یا نه؟

    منظورت از دریافتی‌های «یواشکی» چیست؟

- نمی‌توانم در این باره بیشتر توضیح بدهم. مسؤولان باشگاه بهتر می‌دانند قضیه چیست، اما فقط این را بگویم که یکسری از بازیکنان می‌توانند پول خود را براحتی بگیرند، در حالی که برای باقی بازیکنان تیم، هیچ پولی وجود ندارد. چکهای ما، پشت سر هم برگشت می‌خورد، اما دیگران پولها را زودتر از ما می‌گیرند. نمی‌خواهم علیه هم بازی‌هایم حرفی بزنم؛ چون هر کسی که قرارداد بسته، حقش است پولش را بگیرد، اما می‌گویم بهتر بود عدالت رعایت می‌شد. این موضوع، همه ما را عصبانی کرده است.

     این اعتصاب یا قهر و تعطیلی تمرین، به تیم ضربه وارد نمی‌کند؟

- امیدواریم این طور نشود. وقتی بازیکنان روحیه ای برای انجام تمرین ندارند، اگر این کار را انجام دهند، درصد احتمال مصدومیت شان افزایش پیدا می‌کند. ما هم نمی‌خواستیم مصدوم شویم، به این خاطر وقتی ماجرای دریافت نکردن مطالباتمان به وجود آمد، برنامه‌های تمرینی را با هماهنگی برانکو ایوانکویچ تغییر دادیم، ولی به لطف خدا هیچ اتفاق بدی برای پرسپولیس نیفتاد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.