قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: یک مشاور خانواده به خبرنگار ما گفت: متاسفانه خراسان رضوی در صدر جدول طلاق کشور قرار دارد که این امر با وجود سیره و فرهنگ گسترده رضوی به ویژه در حوزه روابط خانوادگی جای تامل دارد.

فرهنگ رضوی، گره گشای آسیب های اجتماعی است!

به گزارش قدس انلاین، فاطمه یاوری، مدرس دانشگاه و مشاور آسیب های خانوادگی بیان داشت: بحث آسیب های خانوادگی یکی از معضلات در حال رشد کشور است. در این بین خیانت های زوجین و افزایش روابط نامشروع در میان دختران بیش از سایر مسائل رو به افزایش است.

وی افزود: امروزه آمارها حاکی از این امر است که خیانت های زنان خانه دار با میزان تحصیلات پایین که در تعامل با شبکه های ماهواره ای هستند نسبت به سایر زنان تا حدودی بیشتر است. چراکه این قشر از زنان تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر رسانه های غربی بوده و بیشترین آسیب را پذیرا هستند.

یاوری اظهار داشت: در بحث روابط نامشروع در میان دختران، متاسفانه شاهد این هستیم که نقطه آغاز این امر در حال شیوع در دبیرستان ها می باشد، چراکه هیجانات روحی و جسمی در این مقطع سنی در اوج خود قرار دارد و این خود مهم ترین عامل محسوب می گردد.

وی عنوان کرد: بی تردید اصلی ترین عامل بروز این دو آسیب اجتماعی، تبلیغات شبکه های ماهواره ای است. عنصر قالب در برنامه های تولیدی این گونه از شبکه ها دربردارنده خیانت همسران به یکدیگر و در پی آن بی توجهی به امور تربیتی فرزندان و سپس آغاز روابط خارج از عرف جوانان است.

این مدرس دانشگاه به خبرنگار ما گفت: متاسفانه خراسان رضوی در صدر جدول طلاق کشور قرار دارد که این امر با وجود سیره و فرهنگ گسترده رضوی به ویژه در حوزه روابط خانوادگی جای تامل دارد.

یاوری بیان داشت: از این رو نهادهای فرهنگی می توانند با برگزاری جلساتی با حضور اساتید فرهیخته و با محوریت سیره رضوی برای خانواده های مشهدی، به مقابله با این دو آسیب اجتماعی بپردازند. چراکه بی شک ثمر عدم برنامه ریزی های به هنگام و منسجم، آثاری بسیار سویی را به همراه خواهد داشت.

عکس: علی کریمی رستگار

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.